عید فطر روز نزول مغفرت و رحمت الهی بر مومنان است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: عید فطریکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است که مورد عنایت و توجه پروردگار قرار داشته و روز نزول مغفرت و رحمت الهی برمومنان است.

حجت الاسلام ˈ ذاکر صادقی کیا ˈ  اظهارداشت: سپری کردن سی شبانه روز روزه داری عبادت، توسل و ذکر و خشوع و سپس ورود به روزعید فطر، برای مومنین یک عید به معنای واقعی است.

وی با بیان اینکه این روز نه به معنای برپایی جشن های مادی بلکه عید برای رحمت خدا و مغفرت الهی است، افزود: عیدفطر روز بجای آوردن شکر و سپاس مردمی است که موفق شدند ماه مبارک رمضان را با عبادت حضرت حق و ورود در ضیافت پرشکوه الهی به سلامت وعافیت پشت سر گذراند.

صادقی کیا تصریح کرد: روز اول ماه شوال بدین سبب عید فطرنام گرفته که دراین روز، امرامساک از خوردن و آشامیدن برداشته شد و مومنان اجازه دارند در این روز بزرگ اسلامی افطار کنند و روزه خود را بشکنند و از این روز است که در ایام رمضان و پس ازاتمام روز و هنگام غروب شرعی، روزه داران افطار می کنند، یعنی اجازه خوردن، پس از امساک به آنان داده می شود.

وی افزود: عید فطر دارای اعمال و عباداتی است که نماز روز عید یکی از اعمال آن است و مسلمانان با حضور در مصلای شهر به جماعت نمازشکربجای میاوردند و لذا دراین روز مستحب است که انسان بسیاردعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلی نگذراند و خیر دنیا وآخرت را طلبد.

استالهیبررحمتروزشهرریعیدفطرمغفرتمومناننزولو
نظرات (0)
Add Comment