غار بورنیک توسط تیم کوهنوردی و غارنوردی شهرداری باقرشهر پاکسازی شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ تیم کوهنوردی وغارنوردی شهرداری باقرشهر نسبت به جمع آوری زباله و پاکسازی محیط غار بورنیک اقدام کردند .

تیم غارنوردی شهرداری با سرپرستی سعید شفیعی واعضای تیم شامل اقایان سهیل سلطانی ، محمدرضا کنعانی ، رسول گلشنی و علی بهادرانی تشکیل شده که با هدف حفظ و پاکسازی محیط زیست که یک وظیفه عمومی است و تخریب آن غیر قابل جبران برای نسل های بعدی خواهد بود غار بورنیک را که در 120 کیلومتری شرق تهران قرار دارد پاکسازی نمودند  .

طبیعت از مظاهر زیبای خلقت و نجات و پاکسازی آن نیز وظیفه‌ایی همگانی و تمیز نگه داشتن آن اولویتی است که نیازمند به آموزش و آگاه نمودن افکار عمومی دارد ؛ در این راستا تیم کوهنوردی و غارنوردی شهرداری باقرشهر این عمل نیک را از وظایف خود دانسته و ضمن بازدید و تور دسته جمعی همراه با آموزش طبیعت گردی صحیح و بدون آلوده سازی طبیعت، اقدام به پاکسازی غاربورنیک کردند .

امروزه برای زندگی پیشرفته و ماشینی بشر، طبیعت تنها پناهگاه و راه نجات از شلوغی‌ ها و آلودگی‌های جامعه ماشینی شهری است و اگر این تنها پناهگاه و راه نجات را نیز دچار آلودگی و زباله کنیم، دیگر پناهگاهی‌ هم برای ما و هم برای سایر جانداران وجود نخواهد داشت به همین دلیل باید برای داشتن محیط زیستی عاری از آلودگی قدم برداشت .

غار بورنیک به معنای محل امن و خوب در 120 کیلومتری شرق استان تهران و 12 کیلیومتری جنوب غربی شهر فیروزکوه و 6 کیلومتری حاشیه جنوبی روستای هرانده قرار دارد . دهانه غار به ابعاد تقریبی 10*15 متر و بلندی 6 متر و در ارتفاع 195 متری از سطح دریا قرار دارد و این غار 3 تالار عظیم دارد که در سقف هر کدام شکاف اولیه غار به خوبی نمایان است .

این غار در سال 81 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است اما متاسفانه تابلویی که اطلاعات غار در آن نوشته  شده باشد در اطراف غار وجود ندارد .

غارنوردی در بورنیک برای کودکان وسالمندان به دلیل سردی هوا و نبود آب آشامیدنی خسته کننده و سخت است از این رو برای غار نوردی در بورنیک باید آب آشامیدنی و لباس گرم به همراه داشت .

این اقدام به صورت  کاملاخودجوش انجام گرفته است پایگاه خبری راگانیوز ضمن تقدیر این اقدام فرهنگی زیبا از مسئولین درخواست دارد از این نوع اقدامات ارزنده حمایت همه جانبه داشته باشند

تیم غارنوردیرسول گلشنیرضا کنعانیسعید شفیعیشهرداری باقرشهرشهرریعلی بهادرانیغار بورنینگ
نظرات (0)
Add Comment