غربالگری رایگان دیابت در ده‌ها نقطه پرتردد منطقه 20

 به گزارش راگانیوز، برومند نامداری صبح امروز در جمع خبرنگاران جنوب تهران در سالن جلسات شهرداری منطقه 20، اظهار داشت: هم‌زمان با هفته ملی دیابت و به منظور آگاه‌سازی عمومی با محوریت پیشگیری از بیماری دیابت، ایستگاه‌های غربالگری در ایستگاه مترو شهرری، میادین میوه و تره‌بار، خانه‌های سلامت محلات، بوستان‌ها و میادین مهم این منطقه دایر می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 20 با بیان اینکه این خدمات پزشکی و مشاوره‌ای به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود، افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی، سمینارهای سلامت محور، جشنواره‌های غذا با رویکرد تغذیه سالم و پیاده‌روی خانوادگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در جهت بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت شهروندان است.

وی توجه به سلامت شهروندان را از اولویت‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر با فعالیت 20 کانون دیابت در خانه‌های سلامت محله‌های بیست‌گانه حدود دو هزار نفر از شهروندان دیابتی تحت آموزش و کنترل بیماری هستند.

نامداری با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته ملی سلامت از 20 تا 26 آبان اجرا می‌شود، یادآور شد: شهروندان علاقه‌مند به استفاده از خدمات رایگان مشاوره‌ای و پزشکی می‌توانند در ایام سال به خانه‌های سلامت سراهای محله مراجعه کنند.

 

20آموزانانجامبرایبهداشتتوسطدانشدردههادیابترایگانریشبکهشهرریشهرستانغربالگریمعایناتمنطقهنقطهپدیکلوزپرتردد
نظرات (0)
Add Comment