غربالگری روستائیان حسن آباد فشافویه در اردوی جهادی+تصاویر

به گزارش راگانیوز ، مسئول بسیج جامعه پزشکی ناحیه حضرت روح الله(ره) از برگزاری اردوی جهادی غربالگری بهداشتی درمانی در روستای ابراهیم آباد بخش فشافویه خبر داد.

دکتر سیدهاشم حسینی مسئول بسیج جامعه پزشکی ناحیه حضرت روح الله(ره) در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز با اعلام این خبر اظهار داشت: این اردوی جهادی با حضور ۶ پزشک عمومی و متخصص شامل«چشم پزشک، متخصص اطفال،پزشک عمومی و داخلی و همچنین متخصص زنان و زایمان» به همراه دو پرستار ویژه جهت غربالگری فشار خون و دیابت، هفته گذشته به مدت یک روز در روستای ابراهیم آباد بخش فشافویه برگزار شد.

حسینی افزود: این اردو نهمین اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی ناحیه مقاومت حضرت روح الله(ره) در سال ۹۴ بود که با همکاری حوزه مقاومت بسیج ۴۶۰ خواهران مرصاد برگزار و تعدادی از پزشکان، متخصصان و اساتید دانشگاه در آن حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تمام هشت اردوی جهادی سال جاری به صورت درمان در محل اجرا شده است ولی در این اردو رویکردمان تنها غربالگری است و رویکرد غربالگری در ارائه خدمات بهداشتی درمانی نوع جدیدی از نسل بیمارستان های صحرایی می باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی ناحیه حضرت روح الله(ره) در پایان تصریح کرد:در این رویکرد جدید(غربالگری) بیمارانی که قابلیت درمان سرپایی را داشته باشند، درمان شده و افرادی که مشکلشان جدی تر بوده و نیاز به پیگیری بیشتری دارند از سوی بسیج جامعه پزشکی به بیمارستان های فوق تخصصی تهران معرفی شده تا در مراحل درمانی خاص خود قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ما، پزشکان جهادگر بسیجی در اردوی فوق به غربالگری صدها تن از مردم روستای ابراهیم آباد و سایر روستاهای بخش فشافویه که تعداد زیادی از آنها دچار بیماریهای شایع هستند پرداختند.

گفتنی است اعضاء این گروه جهادی علاوه بر ارائه خدمات درمانی، برای مردم این مناطق آموزش های بهداشتی و برنامه های فرهنگی متنوعی نیز اجرا می نمایند که با استقبال فوق العاده روستائیان همراه بوده است.

انتهای پیام/

باقرشهرحسن ابادسلامتشهرری
نظرات (0)
Add Comment