غفلت در ارایه الگو های استاندارد عفاف و حجاب مخاطره آمیز است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: موضوع حجاب و جلوه های عفیف بودن هم اکنون مورد غفلت واقع شده و عدم ارایه الگو و چهره استاندارد عواقب مخاطره آمیزی به دنبال خواهد داشت.

ˈمجید شصتیˈ روز دوشنبه در آستانه فرارسیدن 21 تیرماه روز ملی ˈعفاف و حجابˈ در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: تنوع طلبی بانوان در انتخاب رنگ و مدل لباس نباید موجب دوری از توجه به مساله حجاب و عفاف باشد.

وی به ضرورت توجه به امر حجاب در ارایه طرح های جدید لباس تاکید کرد و افزود: هرجا که بحث حجاب موضوعیت پیدا می کند بطور یقین موضوع عفاف هم باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

شصتی ضمن بیان راهکارهای علمی و قرآنی در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، تصریح کرد: آگاهی بخشی صحیح در ارتباط با فلسفه عفاف و حجاب و بازتعریف آن بر اساس همخوانی با مبانی دینی و فرهنگ ملی ما از جمله راهکارهای عملی در جهت تحقق این امر مهم است.

به گفته وی، بدعت زدایی و صرف نظر از تفکرات افراطی و تفریطی از دیگر راهکارهای عملی در راستای نهادینه کردن فرهنگ عمومی عفاف و حجاب به شمار خواهد رفت.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک ری تاکید کرد: نقش خانواده ها در حفظ و رعایت حجاب دانش آموزان و همچنین حضور رسانه ها به ویژه رسانه ملی در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی از موثرترین راههای کنترل معضلات اجتماعی بویژه حفظ عفاف و حجاب در سطح جامعه است.

شصتی افزود: برنامه ریزی در خصوص گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب و حضور فعال این اداره در جشنواره عفاف و حجاب اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از جمله فعالیت های آموزش و پرورش ناحیه یک شهر ری برای تبیین این امر مهم در بین مراکز آموزشی است.

21 تیرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی ˈعفاف و حجابˈ نامگذاری شده است.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment