به گزارش راگانیوز اولین خط آهن ایران خط آهن تهران به شاه عبدالعظیم حسنی در ری بود که به سال ۱۲۶۱ هجری شمسی مطابق با ۱۸۸۳ میلادی امتیاز آن را موسیو فابیوس بواتال فرانسوی از ناصرالدین شاه دریافت کرد
بعدها بواتال امتیاز خود را به بلژیکی ها فروخت ، در ابتدا و طبق قراردادی ۹۹ ساله شرکت <<آتلیرز د توبیز>> وظیفه داشت برنامه گسترده ای را در زمینه احداث خط آهن و تراموا در سراسر ایران پیاده کند اما در نهایت بجز خط آهن تهران- شاه عبدالعظیم خط آهن دیگری تأسیس نشد
ایستگاه راه آهن شهرری اگر اولین ایستگاه راه آهن کشور نباشد دومی آن است اما این ظرفیت تاریخی که روزی و روزگاری قطار آن که به نام <<ماشین دودی>> یکی از دیدنی های قبله ی تهران این شهر تاریخی ایران بود در سایه بی تدبیری مسئولان به فراموشی سپرده شده است و حتی از ظرفیت مسافربری این ایستگاه نیز استفاده نمی شود
روز گذشته عده ای از دانشجویان ساکن شهرستان ری با ارسال پیام های متعددی از ما درخواست داشتند تا این مشکل را پیگیری کنیم . دانشجویانی که برای تردد به دانشگاه خود مجبورند هر روز از شهرری به ایستگاه راه آهن تهران بروند ،برای استفاده از قطاری که می تواند در ایستگاه خود شهر ری توقف داشته باشد و زمینه های آن هم مهیا است اما توقف نمیکند و مردم ری نمیتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
اسفند ماه سال ۱۳۹۳ بود که فرماندار محترم شهرستان ری از قول معاون اول رئیس جمهور خبر از راه اندازی و تجهیز ایستگاه راه آهن شهرری را داد لینک خبر را می توانید از اینجا مطالعه کنید که متاسفانه با گذشت چهار سال از این موضوع هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است و این قول هم در کنار سایر قول های دولت که انجام نشد بر جای خود باقی می ماند .
امیدواریم مسئولین شهرستان ری و متخبین این شهرستان در شورای شهر تهران و مجلس شورای اسلامی این موضوع را در اولویت لیست پیگیری های خود قرار داده تا ضمن توجه به فرصت های اجتماعی و اقتصادی که با راه اندازی این ایستگاه برای جنوب تهران به وجود می آید در کنار حل مشکل تردد شهروندان هویت اولین ایستگاه خط آهن کشور که رو به نابودی است جانی دوباره بگیرد.