فرایند انتخاب معلمان نمونه در شهرستان‌های استان تهران به شیوه الکترونیکی اجرا می‌شود

به گزارش راگانیوز ، حسین سنجری ظهر امروز در جمع خبرنگاران جنوب تهران در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: اجرای الکترونیکی فرایند انتخاب معلمان نمونه زمینه‌ لازم جهت بهبود فرایند انتخاب را فراهم می‌آورد.

وی گفت: حدوداً 6 هزار نفر از همکاران اطلاعات خود را در سامانه تکریم به‌منظور شرکت در فرایند انتخاب معلمان نمونه ثبت کرده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: با الکترونیکی شدن فرایند انتخاب معلمان نمونه حدوداً از مصرف 600 هزار برگ کاغذ صرفه‌جویی می‌شود و این اقدام می‌تواند گام مهمی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است.

وی تسریع شدن، تسهیل شدن و بهبود فرایند انتخاب معلمان نمونه را از مهم‌ترین اهداف اجرای الکترونیکی  بر شمرد و عنوان کرد: تکریم همکاران در فرایند انتخاب نیز باید جلوه‌گر و نمایان باشد.

سنجری همچنین ادامه داد: فرایند تکریم از مقام معلم با رویکرد تمرکز زدایی در طول سال و مناسبت‌های گوناگون ادامه می‌یابد.

به گزارش فارس، اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام و منزلت معلم در جامعه نیازمند مشارکت اثر بخش و مسئولانه دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی، محلی و منطقه‌ای و استانی است.

معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از قرار گرفتن برنامه استراتژیک آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سامانه مدیریت و راهبری کمیته برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

حسین سنجری اظهار داشت: در جهت عملیاتی شدن برخی راهکارهای سند تحول بنیادین مانند نهادینه کردن برنامه محوری، برنامه استراتژیک آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سامانه مدیریت و راهبری کمیته برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی گفت: با عنایت به بندهای 4 و 8 سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب که به «ایجاد تحول در نظام برنامه‌ریزی» و «ارتقاء نقش و اختیارات مدرسه» اشاره دارد و همچنین با توجه به هدف ششم از مبحث هدف‌های کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ضرورت «بهسازی و تحول در نظام برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های کالبدی» را مورد تاکید قرار می‌دهد و نیز عملیاتی شدن راهکارهای 1/22 و 2/13 سند تحول بنیادین که بر «نهادینه کردن برنامه محوری» و «افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسه» تاکید دارد، برنامه استراتژیک آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سامانه جدید مدیریت و راهبری کمیته برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

شهرریمعلمنمونه
نظرات (0)
Add Comment