فرش گل، جایگزین چمن کاری های شهر کهریزک می شود

به گزارش راگانیوز، داریوش خطیر با بیان اینکه زیباسازی و به کار گیری گونه های جدید گیاهی در پوشش فضای سبز شهر یکی از اولویت های واحد فضای سبز است افزود: در راستای افزایش زیبایی و تنوع دیداری شهر، گل های ناز، آبتینیا، لیپیا و فرانکینیا که گونه های گیاهی مقاومی هستند، جایگزین چمن کاری های سطح شهر می شوند.
وی ادامه داد: اکنون در گلخانه های شهرداری، اقدام به تولید گونه های گیاهی جدید و سازگار با اقلیم آب و هوایی شهر کرده ایم که با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و ایجاد تنوع پوشش گیاهی در فضاهای سبز شهر در کنار کاشت انواع درختچه های زینتی، بیش از 50 هزار گلدان گل داودی و کلم جایگزین گل های فصلی تابستان در بوستان های و فضاهای سبز محلی شهر می شوند.
خطیر گفت: یکی از مهمترین رسالت های حوزه فضای سبز شهرداری، توسعه بوستان ها و افزایش سرانه فضای سبز شهر است که خوشبختانه کهریزک اکنون با داشتن 20 بوستان بزرگ و محلی و رسیدن به سرانه 18 متر مربعی به ازای هر شهروند، از جایگاه خوبی برخوردار است.
شهر کهریزک یکی از جنوبی ترین شهرهای استان تهران و از توابع شهرستان ری است.
بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران ، جمعیت این شهر بالغ بر 140 هزار نفر است که 70 هزار نفر آن مربوط به مرکز کهریزک می باشد

جایگزینشهرشهرریشودفرشمیهایچمنکاریکهریزکگل
نظرات (0)
Add Comment