فرماندارری: تمام عوارض دریافتی از واحدهای آلاینده در شهرری هزینه خواهد شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری از توزیع تمام عوارض دریافتی واحدهای آلاینده در سطح شهرستان تا پایان ماه جاری خبر داد.

هدایت الله جمالی پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه اعتبار چشمگیری در خصوص برگشت عوارض آلایندگی به شهرستان اختصاص یافته است، اظهارداشت:برگشت عوارض دریافتی از واحدهای آلاینده به این حوزه طبق توافقات به عمل آمده با استانداری تهران انجام شده است.

وی افزود: با تاکیدات استاندار تهران تمام عوارض دریافتی مشمول ماده 38 قانون امورمالیاتی کشور از واحدهای آلایندگی کارخانجات شهرستان ری، در این حوزه توزیع و صرف خواهد شد.

به گفته وی، برابر موضوع تبصره 1 ماده 38 سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بردریافت عوارض از واحد های آلاینده پالایشگاه و واحدهای پتروشیمی ، نرخ عوارض شهرداریها و دهیاریها در رابطه با کالا و خدمات مشمول این قانون ، علاوه بر نرخ مالیات موضوع ماده 16 ، شامل الف) کلیه کالاها و خدمات مشمول نرخ صدر ماده16 ، یک و نیم درصد؛ ب) انواع سیگار و محصولات دخانی ، سه درصد ؛ ج) انواع بنزین و سوخت هواپیما ، ده درصد ؛ د) نفت سفید و نفت گاز ، ده درصد و نفت کوره پنج درصد است.

فرماندارویژه شهرستان ری، تصریح کرد: واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند ، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست( تا پانزدهم اسفند ماه هر سال برای اجراء در سال بعد) و همچنین پالایشگاههای نفت و واحدهای پتروشیمی، علاوه بر مالیات وعوارض متعلق موضوع این قانون، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی می باشند.

جمالی پور گفت: این عوارض آلایندگی ، به شهرداری ها و دهیاری های روستاهایی که از این آلایندگی متاثر می شوند، اختصاص داده خواهد شد تا برای رفع آلایندگی و کاهش آسیب آلایندگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و طبق ماده 17 این قانون و تبصره های آن به عوارض آلایندگی قابل تسری نیست.

او با بیان اینکه در تبصره 1 ماده 38 یادآور شده است واحدهایی که طی سال نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند، با درخواست واحد مزبور و تایید سازمان حفاظت محیط زیست از فهرست واحدهای آلاینده خارج می شوند، افزود: واحدهای که در خصوص رفع آلایندگی های خود اقدام کنند از اول دوره مالیاتی بعد از تاریخ اعلامی توسط سازمان مربوطه به امورمالیاتی کشور، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی نخواهد شد.

معاون استاندار در مورد واحدهای که درخصوص رفع آلایندگی ها خود اقدام کنند، اظهارداشت: برابر تبصره 1 ماده 38 سازمان امور مالیاتی، واحدهایی که در این مدت بنا به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست به فهرست واحدهای آلاینده اضافه شوند، از اول دوره مالیاتی بعد از تاریخ اعلام توسط سازمان حفاظت محیط زیست مشمول پرداخت عوارض آلایندگی خواهند شد.

جمالی پور گفت: هم اکنون بخشی از عوارض آلایندگی توزیع و در اختیار شهرداری های حوزه قرار گرفته و بخش دیگر آن تا پایان ماه جاری با هماهنگی و پیگیری معاونت برنامه برنامه ریزی فرمانداری نیز انجام خواهد شد.

آلایندهازتمامخواهددردریافتیشدشهرریعوارضفرماندارریهزینهواحدهای
نظرات (0)
Add Comment