فرماندارشهرری: روستاها نقش تعیین کننده ای در توسعه کشور دارند

به گزارش راگانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ری، هدایت اله جمالی پور، در بازدید از نمایشگاه توانمندی روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست دولت یازدهم، توسعه روستایی و حمایت از تولید در روستاهاست که از ابتدای انقلاب اسلامی هم مورد توجه امام (ره) بوده است.
وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی و مشکلاتی که آن روزها با آن مواجه شدیم تا حدودی از سیاست توسعه روستایی فاصله گرفتیم که این امر سبب شد روستاها به عنوان کانون توسعه پایدار با چالش روبرو شوند.
جمالی پور در خصوص توسعه روستایی عنوان کرد: شخص رییس جمهور و دولت ایشان به روستاها که به عنوان نقطه حیات بخش توسعه پایدار کشورتلقی می شوند، توجه ویژه ای دارند و توسعه این بخش را یکی از سیاست های مهم خود می دانند.
وی گفت: ظرفیت عظیم روستاها را می توان با تقویت دفاتر امور روستایی در استانداری ها، دهیاری ها و شوراهای روستایی توسعه داد.
جمالی پور در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای روستاها که نقش تعیین کننده ای در توسعه کشور دارند، افزود: هرچه امکانات در روستاها افزایش یابد تمایل مردم به روستانشینی بیشتر شده و شرایط مهاجرت معکوس از شهر به روستا فراهم خواهد شد واینگونه بسیاری از مشکلاتی که در شهرها و حواشی آن وجود دارد، کاهش می یابد.
وی ادامه داد: دولت در تلاش است با تقویت زیرساخت های روستایی باعث توسعه روستاها و اشتغال پایدار در آن شود.
جمالی پور با اشاره به عملکرد مثبت استان تهران در پیشرفت و توسعه روستاهای این استان خاطر نشان کرد: استانداری تهران با اجرای طرح های مختلف در چند سال گذشته زمینه پیشرفت و توسعه روستاهای استان را فراهم کرده است.

ایتعیینتوسعهدارنددرروستاهاشهرریفرماندارشهررینقشکشورکننده
نظرات (0)
Add Comment