فرمانداری شهرری ناسالم ترین منطقه / کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

به گزارش راگانیوز ، براساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index=AQI) برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد مشخص شده است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )(حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) است.

محمد رستگاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ روز جمعه ، با کاهش ۱۳ عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون نسبت به روز گذشته، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
وی با اشاره به افزایش میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن از ۵۳ به ۶۰ در این مدت، اظهار کرد: ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۹۷ به ۸۷ (شرایط ناسالم برای گروه های حساس) کاهش یافته است.
رستگاری خاطرنشان کرد: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۷۰ ، شادآباد(منطقه ۱۸) با شاخص ۱۵۴ و شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۲ بیشترین حجم آلاینده های جوی شهر تهران را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
وی یادآور شد: ایستگاه های دانشگاه شهیدبهشتی (منطقه یک) با شاخص عددی ۵۷ ، گلبرگ (منطقه هشت) با شاخص عددی ۷۳ و شهرداری (منطقه دو) با شاخص عددی ۷۵ هر سه ایستگاه در شرایط سالم قرار داشته و این ایستگاهها کمترین آلودگی هوا را در این مدت داشته اند.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به شهروندان تهرانی به ویژه افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

شهرریناسالمهوا
نظرات (1)
Add Comment
  • تنها

    خدا کنه یه باد و بارون بیاد خفه شدیم تو این هوا