فرماندار ری؛انجمن اولیاء و مربیان حلقه ارتباطی میان خانواده ها و مدارس محسوب می شوند

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در همایش تدبیر و همدلی مسئولین انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری گفت: انجمن اولیاء و مربیان حلقه ارتباطی میان خانواده ها و مدارس محسوب می شوند.

جمالی پور در این مراسم با عرض تبریک هفته بسیج و همچنین عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی طی سخنانی به نقش و جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در مدارس پرداخت.

وی اظهار داشت: معلمان هدایتگران جامعه اسلامی و بشری هستند و در امتداد آنان دانشگاه ها و اساتید قرار دارند و بنابراین برنامه ریزی در آموزش و پرورش مهم است زیرا  زیرساخت هر کشور در آموزش و پرورش می باشد.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: در کشور ما علی رغم تمام مشکلات و مسایل اجتماعی و اقتصادی، تمام دولت ها توجه جدی به آموزش و پرورش داشته اند زیرا به کارکردهای آموزش و پرورش آگاه و واقف می باشند و تاثیر آن بر رفاه و آسایش اجتماعی را به خوبی می دانند.

وی اظهار داشت: انجمن اولیاء و مربیان به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده ها و مدارس محسوب می شوند و دارای ظرفیت بالایی هستند و قدر دانستن این ظرفیت و تدبیر و مدیریت آن می تواند حل 50 درصد از مشکلات در مدارس را سبب شود.

جمالی پور تاکید کرد: نقش انجمن اولیاء و مربیان به عنوان یک ناظر در فرایند آموزشی بسیار تاثیر گذار است و توان مالی و بضاعت فرهنگی خانواده ها می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات مدارس به ویژه در بخش سخت افزاری باشد.

وی در ادامه بیان داشت: بسیاری از نیازهای مدارس با ظرفیت های موجود در انجمن اولیاء قابل برطرف شدن است و از مسئولین انجمن ها خواست به این توانایی ها و ظرفیت ها توجه ویژه داشته باشند و با برگزاری نشست های تخصصی و ارتباط های تعاملی نسبت به بالا بردن این ظرفیت ها اقدام کنند.

جمالی پور در ادامه با بیان اینکه در هر جا که کارها به مردم واگذار شده است موفق بوده ایم و این به معنی مشارکت مردم در جامعه و تصمیم گیری ها می باشد اظهار داشت: چون مردم مشارکت خود را موثر در سرنوشت خود می بینند بنابراین با تمام توان و همدلی در این امور شرکت خواهند داشت و انجمن اولیاء و مربیان را نمونه ای از این مشارکت و همدلی برشمرد.

وی در پایان گفت: با بسیج تمام توان خود و همدلی با یکدیگر می توان در پیشرفت و آبادانی کشور سهیم بود و آینده ای روشن برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم.

ارتباطیاولیاءحلقهخانوادهریانجمنشهرریشوندفرماندارمحسوبمدارسمربیانمیمیانهاو
نظرات (0)
Add Comment