فرماندار ری: دولت تسلیم شرایط سخت مالی نشد

به گزارش راگانیوز، هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز بهره برداری از بوستان طبیعت و حیات وحش عطر سیب باقرشهر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح های عمرانی در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان ری در هفته دولت به بهره برداری می رسد و این نشان از جدیت و تلاش موثر دولت در دوران فعالیت سه ساله دارد افزود: طرح بوستان عطر سیب در جهت افزایش نشاط و شادابی اجتماعی مردم باقرشهر و سایر نقاط تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: این بوستان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت خانواده ها و افراد زمینه آشنایی آنان با گونه های مختلف جانوری را فراهم کرده و جنبه آموزشی نیز دارد.
جمالی پور گفت: ساخت مجموعه های مفرح از جمله این بوستان زمینه ایجاد شور اجتماعی را فراهم کرده و به مسئولان و خانواده های کمک می کند تا بهتر بتوانند موج آسیب های اجتماعی را مدیریت کنند.
وی ابراز امیدواری کرد بوستان عطر سیب پس از باغ وحش ارم به دومین باغ وحش بزرگ تهران تبدیل شده و محلی برای تفریح و گذران اوقات فراغت خانواده های تهرانی تبدیل شود.
جمالی پور گفت: استانداردهای زیست محیطی برای ساخت این باغ وحش و نگهداری اصولی حیوانات در این باغ وحش بر اساس اصول قانونی رعایت شده و تلاش می شود تا اشکالات احتمالی مرحله به مرحله رفع شود.
بوستان طبیعت و حیات وحش عطر سیب باقرشهر روز پنجشنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، علیجانی زمانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، استادفرج شهردار باقرشهر، حجت الاسلام موسوی امام جمعه باقرشهر و جمعی از مدیران ادارات شهرستان ری بهره برداری شد.
این بوستان در عرصه ۲۰ هزار متری در مدت ۹ ماه ساخته شده است و در فاز دوم علاوه بر توسعه فضای سبز به باغ وحش و محل نمایش حیوانات بومی و غیر بومی تبدیل شده است.
انواع پرندگان از جمله قرقاول، انواع طاووس، پلیکان، فلامینگو، اردک، عقاب، شاهین و انواع مرغابی و همچنین گوزن زرد، میمون زروس، خرس قهوه ای، شترلاما، تمساح، اسب فلابلا، سگ هاسکی، مارال، گزار، شترمرغ و خوکچه از جمله حیوانات موجود در حیات وحش این بوستان است.
باقِرشهر از توابع بخش کهریزک شهرستان ری واقع در محور ارتباطی قدیم تهران – قم، بین مرقد امام خمینی(ره) و حرم عبدالعظیم(ع) قرار دارد.

باقرشهرریشهردارشهرریفرماندار
نظرات (0)
Add Comment