فرماندار شهرری:‌ امروز ایران در عرصه رباتیک حرفی برای گفتن در جهان دارد

راگانیوز: فرماندار شهر ری گفت: امروز کشور ما در حوزه علم رباتیک، کامپیوتر، بیو تکنولوژیک و نانو تکنولوژیک در دنیا حرف‌های جدی برای گفتن دارد.

هدایت الله جمالی پوردر حاشیه اختتامیه جشنوراه رباتیک در فرهنگسرای ولاء شهرری، ضمن تشکر از شهرداری تهران، به ویژه شهرداری منطقه 20 اظهار کرد: تشویق، هدایت و آموزش جوانان کشور در حوزه فن آوری سبب پیشرفت و تعالی کشور شده و کار ارزشمندی است که مورد توجه شهرداری قرار دارد.

وی افزود: از جمله کارهایی که باید انجام شود رساندن جوانان به خودباوری بوده که در عرصه های علم و فن آوری می توانند موثر باشند و کارهای با ارزشی را انجام دهند.

فرماندار شهرری تصریح کرد: حضور جوانان در عرصه های دانش، علم و فن آوری می تواند توسعه کشور را رقم زده، در آینده کشور تاثیر گذاربوده و دشمن را از کشور ما نا امید کند، هر چه کشور در بعد علم و فن آوری پیشرفت کند می تواند قوی تر و با توان بیشتری در دنیا اثر گذار باشد.

وی گفت: این برنامه های مفید که سبب هدایت جوانان می شود مورد تایید و حمایت دولت است، امیدواریم این برنامه ها در همه جای کشور مورد توجه قرار گرفته و نهادینه شود تا سبب خود کفایی جوانان و مقابله با توطئه های دشمنان در همه عرصه های علمی و فرهنگی به ویژه اقتصادی در سطح جهان شود.

جمالی پور بیان کرد: امروز علم، فن آوری‌، اختراعات و ابتکارات در دبستان ها رسوخ کرده و مدارس با دریافت علوم جدید به سمت کارآفرینی حرکت می کنند که جای خوشحالی دارد، در این جشنواره  رقابت خیلی خوبی صورت گرفته که می تواند سازنده باشد و اگر تداوم پیدا کند می تواند در توسعه علمی و فنی کشور بسیار موثرشود.

وی افزود: امروز علم جهانی است همان طور که دنیا درعلم پزشکی از قانون شفای ابن سینا بیشترین بهره برداری را کرده ما نیز باید از علم و تکنولوژی جهان استفاده کنیم، همان طور که مقام معظم رهبری می فرمایند و دین اسلام نیز تاکید دارد که علم را هر جا که است باید کسب کرد، نشان می دهد که ما باید علوم را براساس نیازها و ظرفیت‌های داخلی کشور کسب کنیم.

فرماندار شهرری افزود: مسئله ای که برای ما ارزشمند بوده این است که علم را بومی سازی کنیم همان کاری که شهرداری تهران در حال حاضر انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: امروز کشور ما در حوزه علم رباتیک، کامپیوتر، بیو تکنولوژیک و نانو تکنولوژیک در دنیا حرفهای جدی برای گفتن دارد که در این مسابقات نیز مشاهده شد، امیدوارم این برنامه ها و مسابقات کشور را در عرصه های جهانی و بین المللی موفق کند تا بتواند جایگاه ویژه ای در دنیا کسب کند.

امروزایرانبرایجهانحرفیدارددررباتیکشهرریعرصهفرماندارگفتن
نظرات (0)
Add Comment