فرماندار شهرری: باید از ظرفیت زنان سرپرست‌خانوار در اقتصاد ملی استفاده کرد

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر وجود ظرفیت‌های بالقوه در میان زنان سرپرست خانوار در بحث اشتغال و کسب و کار گفت: باید از این ظرفیت‌ها در اقتصاد ملی استفاده کرد.

به گزارش راگانیوز هدایت الله جمالی پور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دهه کسب و کار که از امروز کار خود را در فرهنگسرای ولاء شهرری آغاز کرد گفت: قطعا هفته کسب و کار فرصتی برای نمایش دستاوردهای زنان کارآفرین و سرپرست خانوار است.

وی افزود: اجرای طرح پایلوت ساماندهی زنان سرپرست خانوار که با همکاری مشاور زنان وزارت کشور، مدیرکل امور زنان استانداری و مشاور امور زنان رئیس جمهور اجرایی شده است می‌تواند گام موثری در ارتقای توانمندی این بانوان و رفع نیاز آنها از نهادهای حمایتی باشد.

وی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در خصوص اشتغال زایی و حمایت برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار افزود: نگاه به بانوان سرپرست خانوار به عنوان یک انسان نیازمند و پرداخت کمک ماهیانه به آنها توسط نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی کار مناسبی نیست و باید با استفاده از ظرفیت‌های بالای این بانوان بتوانیم در جهت رشد و ارتقای آنها گام‌های موثری را برداریم.

وی تاکید کرد: باید در سطح استان ظرفیت زنان سرپرست خانوار را فعال کنیم و از این طریق آنها را توانمند کنیم و هم در عرصه اقتصاد ملی از ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم و سرپرست خانوار خود به مرحله‌ای برسانیم که نیازی به کمک نهادهای حمایتی نداشته باشند.

جمالی پور ادامه داد: برای کشوری مانند ایران به لحاظ منابع خدادادی و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد شایسته نیست نهادهای حمایتی داشته باشد. باید تلاش کنیم در منطقه به جایگاه ویژه‌ای در عرصه توانمندی زنان سرپرست خانوار برسیم، اگر به ظرفیت‌های کشور نگاه ویژه‌ای داشته باشیم این امر قطعا محقق می‌شود و این طرح در این مسیر کمک قابل توجهی به کشور می‌کند.

وی ادامه داد: در قالب طرح توانمندی زنان سرپرست خانوار، 8000 زن سرپرست خانوار شناسایی شده و برای آنها اشتغالزایی انجام گرفته و امیدواریم در ادامه مسیر این طرح در کل کشور اجرایی شود.

ازاستفادهاقتصادبایددرزنانسرپرستخانوارشهرریظرفیتفرماندارملیکرد
نظرات (0)
Add Comment