فرماندار شهرستان ری: امام حسین (ع) عامل وحدت جهان اسلام است

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان ری گفت: در زمانی که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در بین صفوف مسلمانان هستند ، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان ظرفیت جهان اسلام عامل وحدت و پیروزی به شمار می رود.

به گزارش راگانیوز،’هدایت الله جمالی پور’ روزسه شنبه درجلسه گردهمایی مسوولان امنای هیات مذهبی شهرستان ری که درمحل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار،اظهارداشت: حریت وآزادگی و مقابله با ظالم و حمایت از مظلوم از رسالت امامان معصوم و بویژه سیدالشهدا (ع) درجهان اسلام است و ازاین رو برپایی مجالس عزا برای فرزند رسول الله (ص) باید با تکریم و احترام برگزارشود.

وی افزود: مجالس عزاداری یک فرصت و ظرفیتی برای هیات مذهبی است تا ارادت خالصانه خود را به بزرگان دینی نشان دهیم و اینگونه مجالس مختص به گروه و اشخاص نیست بلکه تمام افراد و گروههای مردمی می توانند در برپایی آن مشارکت داشته و برای ظلم های رواداشته بر خاندان رسول الله (ص) اشک ماتم بریزند.

فرماندارشهرستان ری تصریح کرد: در این روزها با کنارگذاشتن کینه و کدورت و ایجاد وحدت و یکپارچگی باید زیر بیرق امام حسین (ع) نسبت به رفع مشکلات و نیازهای مسلمین و جهان اسلام گام برداشت و در این برهه از حساس جوانان و نسل های آینده را نسبت به مسایل حاشیه ای آگاه کرد.

جمالی پور رسالت هیات مذهبی در برپایی مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برای عرض ارادت خالصانه به ساحت مقدس خاندان نبی مکرم اسلام (ص) را آگاهی بخشی و هدایت شرکت کنندگان در این مجالس به سمت معرفی اسلام ناب و تبعیت از ولایت فقیه است.

وی از مسوولان تبلیغات اسلامی ، نیروهای انتظامی و شورای هیات مذهبی در برنامه ریزی و هدایت هیات مذهبی شهرستان به سمت وحدت ویکپارچگی و رعایت ضوابط و دستورالعمل های برگزای مجالس عزای سیدالشهدا (ع) ، تقدیر و تشکر کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در این همایش که در قالب فرهنگ و جهاد حسینی تشکیل شد ، از مسوولان هیات مذهبی که تاکنون نسبت به تمدید مجوز هیات خود اقدام نکرده اند خواست که به این اداره مراجعه و مهلت تمدید را تا سوم آبان ماه اعلام کرد.

وی گفت: از 1400 هیات مذهبی دارای مجوز در شهرستان تاکنون بالغ بر 1100 هیات نسبت به تمدید مجوز اقدام کرده اند .

این گزارش حاکیست در پایان این همایش کارگاه آموزشی و آشنایی با ضوابط برپایی مجالس عزای ایام محرم برای مسوولان هیات مذهبی و پرسش و پاسخ به سوالات ، برگزار شد.

استاسلامامامجهانحسینریشهرریشهرستانععاملفرمانداروحدت
نظرات (0)
Add Comment