فرماندار ویژه شهرستان ری: استحکام بخشی زیرساخت ها از تخریب زمین های زراعی جلوگیری می کند

راگانیوز- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بخش کشاورزی در این منطقه ری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با استحکام بخشی زیر ساخت ها از تخریب اراضی قابل کشت جلوگیری کرد.

به گزاش ایرنا، ˈهدایت الله جمالی پورˈ روز دوشنبه و در دهمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب کهریزک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح و بهره برداری از طرح های عمرانی و خدماتی، نشان از ادامه خدمت رسانی مسوولان اجرایی به ملت شریف ایران است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در شهرستان ری از موقعیت مطلوب تری نسبت به دیگر مناطق استان برخوردار است، افزود: طرحهای مورد بهره برداری در این ایام از جمله اصلاح و تقویت بخش زراعی، آبیاری تحت فشار، کانال کشی و احداث گلخانه ، در اولویت کاری قرار داده شده است.

جمالی پور، رونق بخش کشاورزی را موجب اشتغالزایی دانست و گفت: حجم قابل توجهی از آبهای سطحی قابل استفاده در بخش کشاورزی و فضاهای سبز است و لذا بایستی با برنامه ریزی منسجم و کارشناسی مسوولان و نهادهای ذی ربط از این امکانات برای تولید افزایش محصولات، بهداشت و حفظ محیط زیست گام برداشت.

وی افزود: ایجاد تصفیه خانه کهریزک نیز با هدف کمک به بخش زراعی و برگشت پساب به چرخه تولید انجام و مسوولان آبفای استان تهران و ری با احداث و بهره برداری از این طرح گام اساسی برای جلوگیری از هدر رفت آب و انتقال آن به بخش کشاورزی و خدمات شهری انجام دادند.

تصفیه خانه فاضلاب کهریزک در زمینی به وسعت شش هکتار احداث شده و توان تصفیه فاضلاب بیش از 10 هزار نفر را دارد. مبلغ 150 میلیارد ریال برای ساخت این طرح توسط آبفای جنوبغربی استان تهران هزینه شده است.

ازاستحکامبخشیتخریبجلوگیریریزراعیزمینزیرساختشهرریشهرستانفرماندارمیهاهایویژهکند
نظرات (0)
Add Comment