فرماندار ویژه شهرستان ری: شوراها نماد نهادهای مدنی در جامعه هستند

 

به گزارش راگانیوز ، ‘هدایت الله جمالی پور’ روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی فرماندار با روسا و اعضای شوراهای بخش و روستا شهرستان که درمحل سالن خدمت فرمانداری ری برگزارشد، اظهارداشت: شوراها ثمره دمکراسی و رای مردم می باشند و دولت چنانچه تصدی گری و خدمت رسانی را به خود مردم واگذار کند مسیرها برای رسیدن به رشد و توسعه کشور روانتر خواهد شد.

وی افزود: شوراها باید درمسیر خود هوشیارانه و هوشمند عمل کنند و با جلب اعتماد مردم آسیب ها را شناسایی و با سرلوحه قراردادن قانون در رفع مشکلات با همکاری و تعامل دیگر دستگاههای اجرایی شهرستان اقدام کنند.

فرماندارشهرستان ری با بیان اینکه کسی حق ندارد قانون را زیر پا گذارد اظهارداشت: آنچه که باید بدان عمل کرد چهارچوب قانون است و دولت یازدهم نیز در این مسیرحرکت خواهد کرد و عدول از آن مشکلات فراوانی برای دستگاههای اجرایی به پیش خواهد آورد.

دراین جلسه که معاون عمرانی فرماندار و بخشداران قلعه نو، مرکزی، فشافویه، خاوران حضور داشتند، نایب رییس شوراهای اسلامی شهرستان ری ، روسای شورای بخش کهریزک ، قلعه نو ، خاوران و فشاوفیه نظر و دیدگاههای و همچنین مشکلات مناطق و حوزه های خود را مطرح و فرماندار شهرستان ری پاسخ های لازم را ارایه کرد.

همچنین مشکلات دهیاران درخصوص دریافت عوارض ساخت و ساز در روستاها توسط بنیاد مسکن، عدم تعیین اراضی کشاورزی و مسکونی ، عدم تعیین حریم مناطق شهری و روستایی ، مشکل آبفای روستایی ، آب شرب ، دریافت عوارض راه روستایی توسط شهرداری ، وجود صنایع آلاینده ، فاضلاب و پسماند در منطقه و عدم پرداخت سهم آلودگی به روستاها و بخش از سوی روسای شورای اسلامی شهرستان عنوان شد.

شوراهای بخش مرکزی ، فشافویه و خاوران در این جلسه همچنین خواهان رسیدگی و رفع مشکل وجود خانه های بهداشت و درمان مجهز در برخی روستاها ، تخلیه نخاله های ساختمانی پایتخت در مسیرراه های روستایی ، مسکوت نگهداشتن جدول گذاری و آسفالت راه روستای دربخش کهریزک و تعیین درجه بندی و رتبه دهیاری ها از جمله مواردی بود که مطرح شد.

فرماندار شهرستان ری در ادامه این جلسه خواهان برگزاری نشست های جداگانه با کلیه روسای هر بخش به همراه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان در فاصله زمانی کوتاهتر برای رفع هرچه زودتر مشکلات روستائیان شد.

جامعهدرریشهرریشهرستانشوراهافرماندارمدنینمادنهادهایهستندویژه
نظرات (0)
Add Comment