فرمانده سپاه سیدالشهدا:امروزدشمنان قدرت جسارت به ایران اسلامی را ندارند

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران گفت: امروز دشمنان قدرت و توان حمله و جسارت به ایران اسلامی را ندارند.

 سردار پاسدارˈعلی نصیریˈ عصر یکشنبه در یادواره شهدای اصناف شهرستان ری که درفرهنگسرای ولا برگزارشد، اظهارداشت: تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون امام راحل و خون شهداست و برگزاری یادواره شهدا به معنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: مبنای پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری ملت ها در اقصی نقاط جهان تنها احکام نورانی دین مبین اسلام است.

وی تصریح کرد: امروز شهدا زیباترین، پاکترین و ارزشمندترین سرمایه های این مملکت و نظام محسوب می شوند و امنیت امروز در کشور مدیون آنها است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: انقلاب اسلامی ایران ویژگی های خاصی مانند هشت سال دفاع مقدس را با خود دارد.

سردار نصیری با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایرانقلاب های جهان خاطرنشان کرد: جنس انقلاب اسلامی ایران با این انقلاب ها متفاوت است زیرا انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام حرکت کرد و دین محوری و نگاه دینی آن باعث تفاوت آن با سایر انقلاب ها شد.

وی تاکید کرد: امام (ره) درسال 42 در سخنانی از علمای اسلام می خواهند تا به داد دین اسلام برسند نه به داد غذا یا نان مردم و این نشانه این است که انقلاب اسلامی ایران در مسیر و محور دین شکل گرفته است.

سردار نصیری با اشاره به اینکه رهبری امام و حضور مردم از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی ایران است، گفت: حضور مردم در این انقلاب به شکلی است که حتی بعد از انقلاب هم حفظ و صیانت از انقلاب به عهده مردم است و مردم نقش اصلی را در آن ایفا می کنند.

وی اظهار داشت: امنیت و اقتدار کنونی ایران اسلامی در منطقه و جهان مرهون ایستادگی و پایداری مردم است و تداوم آرمانهای امام راحل (ره) و حفظ دستاوردهای این انقلاب در تاریخ این کشور بی نظیر است.

نصیری ادامه داد: در سالهای اخیر انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگویی برای بیداری اسلامی کشورهای منطقه قرار گرفت و همین امر نیز خشم آمریکا، اسرائیل و ایادی آنان در منطقه را برافروخت.

وی افزود: ایران اسلامی امروز به عنوان پرچمدار مبارزه با ترورسیم مطرح است، لذا باید مراقب فتنه و توطئه های دشمن باشیم و اتحاد و همدلی خود را حفظ کنیم.

سردار نصیری با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی علیه ایران در حالی شکل گرفت که ایران در معادلات جهانی آن زمان نقش چندانی نداشت و دشمن حرکت نظامی خود را به شکلی طراحی کرده بود که ظرف یک هفته به نقاط استراتژیک ایران دست یابد، گفت: ملت ایران با رهبری امام (ره ) و حضور رزمندگان جان برکفی که دغدغه آن ها تنها اسلام، انقلاب و امام بود، در برابر این دشمن مسلح ایستادند و این نشان داد که انقلاب اسلامی ایران همواره از جنس مردم است و مردم خود از آن صیانت می کنند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان این که جایگاه امروز انقلاب اسلامی ایران به برکت امام و شهدای انقلاب اسلامی است، ادامه داد: امروز ضعف دنیای کفر در برابر انقلاب اسلامی ایران به شکلی است که هر نقشه ای که علیه ایران برنامه ریزی می کنند به راحتی برملا می شود و امروز پس از گذشت 36 سال با پشت سر گذاشتن بدترین شرایط در منطقه و جهان، ایران حرف برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: اصناف در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی چه در پشت جبهه های جنگ و چه در صحنه جنگ ایفا کردند .

نصیری با بیان این موضوع که شهدای اصناف در زمان هشت سال دفاع مقدس با ترک کسب و کار و خانواده خود در دفاع از هویت ملی، کار ارزشمندی انجام داده اند، اظهار داشت: بازاریان و اصناف نقش مهمی چه در پشت جبهه های جنگ و چه در صحنه جنگ ایفا می کردند و به عنوان امین مردم و پشتیبان مالی آنها بصورت داوطلبانه راهی جبهه های جنگ شدند .

نصیری همچنین با بیان این موضوع که شهدای اصناف و بازاریان راه پیامبر اسلام (ص) را در پیش گرفتند، خاطرنشان کرد: این بزرگ مردان، انسان های پاک و مخلصی بودند که جان خود را در راه حفظ اسلام هدیه کردند و به تمامی مادیات دنیوی پشت کردند .

وی این یادواره را آموزش سیره عملی شهدا در جامعه و نهادینه سازی رفتار ایشان بین بازاریان و صنعتگران عنوان کرد واز تلاش تمامی مسوولان که در برگزاری این یادواره نقشی داشتند، تقدیر و تشکر کرد .

سردار نصیری با بیان این موضوع که جانبازان و شهدای والا مقام در دنیا به ما عزت، اقتدار، استقلال و سربلندی دادند، افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس تربیت شدگان واقعی ماه مبارک رمضان و مکتب امام حسین (ع) بودند .

وی همچنین با اشاره به این موضوع که ما وارث شهدا هستیم و باید راه آنها را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: جنایات و تحولات منطقه توسط رژیم غاصب صهیونیستی باعث شده تا منزلت و جایگاه شهدای ما بیشتر جلوه گر شود و نباید فراموش کنیم که پرچم عزّتی که بر بام جهان اسلام برافراشته شده مرهون ایثارگری شهداست.

سردار نصیری هدف از برپایی این یادواره ها را حرمت گذاشتن به جایگاه والای شهدا دانست و افزود: شهدا نیاز به تکریم و بزرگداشت ندارند و این مردم و مسوولان هستند که بایستی در جهت کسب رضایت شهدا و خانواده معزز آنها قدم بردارند.

وی شهدا را ناظر بر اعمال مسوولان خواند و گفت: بعد از گذشت 36 سال مسوولان کشور بایستی در مورد تکریم خانواده های شهدا و جانبازان بازنگری انجام دهند زیرا آنها نماد مظلومیت و اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران بشمار می آیند .

سردار نصیری خاطر نشان کرد: دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور به عنوان برگ زرینی ثبت و ماندگار شده که برای آینده و تاریخ بسیار قابل تحسین و تقدیر خواهد بود.

اسلامیایرانبهجسارتراسپاهسیدالشهداامروزدشمنانشهرریفرماندهقدرتندارند
نظرات (0)
Add Comment