فلسفه وجود شوراهای اسلامی بررسی و برطرف نمودن مشکلات است/حمایت از تولید داخلی باید یک وظیفه تلقی شود

به گزارش راگانیوز آیت الله سید احمد موسوی با تاکید بر اینکه تولید داخلی باید امری مقدس شناخته شود، گفت: حمایت از تولید داخلی باعث بهبود اوضاع و شرایط کشور خواهد شد.

 

آیت االه موسوی امام جمعه باقرشهر در ابتدای سخنان خود مطابق هفته های گذشته به شرح دعای امام زمان(عج) و همچنین مصادیق تقوا در جامعه اسلامی پرداخت.

وی همسایه مداری و رعایت اخلاق و انصاف در همسایگی را از مصادیق تقوا دانست و با اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع)، اظهار داشت: همسایه خوب کسی است که؛ بر آزار و اذیت های همسایگان خود صبر پیشه کند و با آن ها رفتار خوب و حسن خلق داشته باشد.

وی افزود: باتقوا بودن برای همه مردم و در همه شغل ها معانی خاص خود را دارد و همه اقشار جامعه از قبیل کارمند، کارگر، کسبه و … تقوا و رعایت انصاف را باید سرلوحه امورات خود قرار دهند.

سید احمد موسوی با اشاره به ۲۵ رجب، شهادت امام موسی بن جعفر(ع) نیز گفت: مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی در شب و روز و شام شهادت این امام مظلوم، یادشان را گرامی داشته و از این امام معصوم(ع) تجلیل شود.

وی دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس را نیز گرامی داشت و خاطرنشان کرد: به کوری چشم دشمنان ، خلیج فارس همیشه فارس بوده و خواهد بود.

امام جمعه باقرشهر با اشاره روز معلم و همچنین روز کارگر، به روح پر فتوح همه شهدای معلم و کارگر در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی درود فرستاد.

وی یکی دیگر از مناسبت های این هفته را روز شوراها دانست و اظهارداشت: این روز را به همه اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستا، شورای بخش و شهرستان تبریک می گوییم و انشالله وجود این اعضاء باعث خیرات و برکات برای مردم شهر و روستای خود شود.

وی تصریح کرد: فلسفه وجود شوراهای اسلامی بررسی و برطرف نمودن مشکلات شهرها و روستاها است و به همین دلیل اعضای شوراهای اسلامی در سراسر کشور باید از فرصت و موقعیت خود درجهت خدمت به مردم کشور استفاده کامل را نمایند.

خطیب جمعه بخش کهریزک در بخش پایانی خود به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع کارگران اشاره نمود و به بیان نکاتی از سخنان گوهر بار رهبر معظم کشورمان در آن مراسم پرداخت.

وی مهم ترین مسئولیت کارگران را انجام درست و با کیفیت امور دانست و از وفاداری کارگران عزیز و زحمتکش نسبت به این نظام و انقلاب تجلیل و قدردانی نمود.

وی با اشاره به سیاست کلی و انتخاب نام سال ۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، گفت: مسئولان باید برای یکایک بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کرده و آن ها را به نحو احسنت در جامعه اجرا نمایند.

آیت الله موسوی در پایان اظهار داشت: تولید داخلی باید امری مقدس شناخته شده و حمایت از آن باید یک وظیفه تلقی شود و با مصرف کالاهای داخلی به بهبود اوضاع و شرایط کشور کمک کنیم.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین ابوطالب بقرایی و علیرضا قربانعلی اعضای شورای اسلامی باقرشهر، دکتر سیدهاشم حسینی فرمانده بسیج باقرشهر و سرگرد جمشیدی رئیس کلانتری شهر برگزار شد.

امام جمعهباقرشهرشهرریکهریزک
نظرات (0)
Add Comment