قاری و حافظ قرآن به مرتبه انس با حقیقت زنده و پویای قرآن برسد

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، آیت‌الله محمد محمدی ری‌‌شهری در همایش آئین تجلیل از دوازده حافظ کل قرآن کریم که در تالار شیخ صدوق (ره) با حضور جمعی از مسئولان، قاریان و حافظان قرآن برگزار شد، اظهار کرد: زنده ماندن قرآن و اسلام به برکت خون حضرت سیدالشهداء (ع) و شهدای کربلاست، همان‌طور که تداوم نظام اسلامی و انقلاب کشورمان در گروی خون پاک عزیزانی است که برای پیروزی و تداوم آن جانشان را دادند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: مرحله نخست ارتباط با آیات الهی آشنایی با الفاظ کلام الهی است که حافظان و قاریان قرآن بالاترین مراتب انس با الفاظ آیات الهی را احراز می‌کنند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به جایگاه حاملان قرآن کریم تصریح کرد: انس و ارتباط و آشنایی با این حقیقت زنده یکی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی و عنایات حضرت حق به بندگان است که حافظان قرآن از این نعمت ارزشمند بهره‌مند هستند.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان اینکه کار ارزشمند عزیزان ما در دارالقرآن این آستان مقدس در حقیقت زمینه‌سازی انس با قرآن و ارتباط با این حقیقت زنده است اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران این مرکز خصوصا  جناب آقای سلیمی که نقش اساسی را در این زمینه ایفا می‌کند، سپاسگزاری می کنم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) متذکر شد: انس با قرآن دو مرحله دارد، مرحله نخست ارتباط با الفاظ کلام الهی است ‌که حافظان ‌در مرحله اول و بالاترین مراتب انس با الفاظ قرآن هستند و مرتبه دیگر عبور از لفظ و انس با حقیقت زنده قرآن است.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با یادآوری خاطره دیدار با آیت‌الله بهجت، قبل از برگزاری مراسم حج در سال 1383 گفت: حدود یازده سال پیش خدمت آیت‌الله بهجت رسیدیم و آن سال شعار«قرآن برای تبلیغ در حج» در نظر گرفته شده بود و ایشان به بنده گفتند که به برادران و خواهران توصیه کنید که برای حفظ قرآن وقت و زمان کافی بگذارند و برنامه‌ریزی کنند که حداقل روزی پنج آیه حفظ کنند و البته ممکن است با وسوسه شیطان روبرو شوند که حفظ قرآن سخت و انجام نشدنی است اما، با اراده و تصمیم جدی این امر مهم امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: در روایات و احادیث ائمه اطهار (ع)، به جایگاه والای حاملان قرآن تاکید شده است، و در روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است که «کسی که قرآن می‌خواند و حافظ قرآن است، میان دو پهلوی خود حاصل نبوت را جای داده است»، به این معنا که وقتی قرآن در سینه انسان باشد حاصل نبوت در قلب انسان قرار می‌گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در توصیه به حافظان قرآن گفت: روزی یک جزء از قرآن را بخوانید تا محفوظاتتان از یاد نرود.

آئین تجلیل از حافظان برتر مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور جمعی از اساتید قرآنی همچون استاد سیدمحسن موسوی بلده، استاد عبدالرسول عبایی، استاد حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

انسبابرسدبهحافظحقیقتزندهشهرریقاریقرآنمرتبهوپویای
نظرات (0)
Add Comment