قبور چهار طبقه ای بهشت زهرا(ع) تنها برای روزهای بحرانی است

 

ˈاکبر توکلی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود بهشت زهرا (ع) هیچ متوفی به صورت عادی در قبور چهار طبقه ای دفن نمی شود و این قبور تنها برای مدیریت روزهای بحرانی و حوادث غیره مترقبه برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به قبور خانواده ای و سه طبقه افزود: هزینه دفن یکی از اعضای خانواده به صورت رایگان بوده ولی برای اختصاص دو قبر دیگر هزینه ای بالغ بر هفت میلیون ریال دریافت خواهد شد.

به گفته وی، هزینه تامین مکان و ساخت قبور سه طبقه ای برای سازمان بهشت زهرا(ع) 25 میلیون ریال هزینه در بر دارد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در مورد قبوری که بیش از 30سال از دفن میت در آن می گذرد، گفت: قبرهای که 30 سال از قدمت شان گذشته وابستگان درجه یک متوفی می توانند پس از انجام مراحل اداری برای استفاده اقدام کنند.

ستاد مدیریت بحران شهر تهران، سازمان بهشت زهرا (س) را به عنوان متولی اصلی کمیته انتقال و تدفین اضطراری جان باختگان سوانح طبیعی معرفی کرده است.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی جامع برای آمادگی و مقابله با پیامدهای ناشی از وقوع سوانح طبیعی به ویژه زلزله تاکید کرد: از آنجا که حادثه ای همچون زلزله به هر حال تلفات جانی خواهد داشت، سازمان بهشت زهرا(س) باید تمهیداتی را در قالب درخواست های ارائه شده و سناریوهای از پیش مطرح شده پیش بینی و هماهنگی های لازم را با توجه به مسوولیت های ذاتی در مرحله قبل از بحران بعمل آورد.

توکلی تصریح کرد: امکانات سخت افزاری، مسیرهای حمل و نقل و فضای مناسب بهشت زهرا (س) می تواند در شرایط اضطرار برای اسکان فوری مورد استفاده قرار دهد.

وی گفت: طرح پایلوت ایجاد زیر ساخت های تدفین اضطراری با آماده سازی بیش از سه هزار آرامگاه در فضاهای حاشیه ای و غیر ضروری با شیوه آماده سازی زمین و نصب قطعات بتنی پیش ساخته و اجرای فضای سبز سبک بر روی این محوطه در دست اجراست .

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا گفت: همچنین با توجه به وجود زیرساخت هایی همچون سرویس های بهداشتی، شبکه تامین آب و برق اضطراری، محوطه مناسب و شبکه دسترسی، بخش هایی از فضای بهشت زهرا (س) و نیز فضاهای موجود و پیرامونی مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)می تواند در شرایط بحران برای

13آباناتوبان تهران قمباقرشهربخشداریبهشت زهراجنوب تهرانحسن آبادخبرری نشینسعید استاد فرجشهدای ریشهردار حسن آبادشهردار شهرریشهردار کهریزکشهرداریشهرداری منطقه 20شهرریشورای اسلامی باقرشهرشورای کهریزکصحن امام راحلفرمانداریفرمانداری ویژه ریفرهنگسرافشافویهمنطقه 20پالایشگاه تهرانپایگاه خبری شهرریکتابخانهکهریزکگزارش
نظرات (0)
Add Comment