قتل تاجر آهن در انبار متروکه

دو مرد که پس از کشتن مرد آهن‌فروشی در حوالی تهران، قصد اخاذی میلیونی از خانواده‌اش را داشتند، در عملیات مشترک پلیس شهرری و اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش راگا نیوز: اوایل تابستان امسال مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری از گم شدن پسر جوانش خبر داد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد پسرش که در زمینه خرید و فروش آهن فعالیت دارد، از خانه شان در اسلامشهر خارج و برای معامله با فردی، سوار خودروی او شده و به منطقه کهریزک رفته، اما بازنگشته و تلفن همراهش نیز خاموش است و تاکنون نتوانسته اند او را پیدا کنند.

اخاذی برای آزادی گروگان

در پی این شکایت، پرونده ای تشکیل و تحقیقات پلیس در این ارتباط آغاز شد تا این که چند روز بعد خانواده مرد گمشده با حضور در پلیس آگاهی این بار عنوان کردند مردی چند بار با آنها تماس گرفته و مدعی شده پسر آنها را ربوده و پس از دریافت ۶۰ میلیون تومان او را آزاد می کند و در غیر این صورت او را خواهند کشت و در تماس بعدی، محل تحویل پول ها را اطلاع می دهد.

به این ترتیب، رسیدگی به پرونده ادامه یافت تا این که ماموران گشت انتظامی، خودروی مسروقه جوان ربوده شده را در یکی از محله های جنوبی شهرری در حالی که بدون سرنشین رها شده بود، پیدا کردند. در ادامه ماموران با هماهنگی قضایی به منطقه کهریزک ـ انبار متروکه ای که قرار بوده مرد ربوده شده برای معامله به آنجا برود ـ اعزام و با تحقیق از کارگران متوجه شدند آنها برای انجام کار چند روزی به این محل نیامده اند و در این مدت قرار بوده دو نفر از هموطنان افغانی شان از این سوله و انبار نگهداری کنند، اما وقتی بازگشته اند خبری از آنها نبوده است.

ردپای ۲ افغان در پرونده

در ادامه مشخصات دو هموطن آنها در اختیار پلیس قرار گرفت و با چهره نگاری رایانه ای این دو مرد، آنها به عنوان مظنونان پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند.

در عین حال ماموران متوجه شدند یکی از این دو مرد افغان به نام قاسم، چندی پیش در زمینه خرید و فروش آهن با مرد ربوده شده معامله کرده است.

با به دست آمدن این سرنخ، پاتوق های مرد افغان و دوستش تحت نظر قرار گرفت و مشخص شد کسی از آنها اطلاعی ندارد و هر دو متهم به طرز مرموزی ناپدید شده اند.

جستجوی گسترده پلیس ادامه داشت تا این که چند روز بعد مخفیگاه یکی از مظنونان فراری به نام «سخی» شناسایی و وی دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد، جوان ربوده شده را با همدستی دوست افغانش، قاسم به قتل رسانده و جسدش را در همان انبار متروکه که محل قرارشان بوده در منطقه کهریزک به شورآباد به چاهی ۳۰ متری انداخته و گوشی تلفن همراه و پول هایش را سرقت کرده اند.

اعتراف به همدستی در جنایت هولناک

وی با اشاره به نحوه جنایت گفت: قاسم با اطلاع از وضع مالی مرد آهن فروش، موضوع ربودن وی و اخاذی از خانواده اش را با من در میان گذاشت و من نیز به او قول همکاری دادم.

متهم اضافه کرد: طبق نقشه من در انبار متروکه ماندم و قاسم، مرد آهن فروش را به آنجا آورد و او را تهدید کرد هرچه پول دارد در اختیارش قرار دهد.

متهم گفت: مرد جوان وقتی متوجه نیت ما شد، تصمیم به فرار گرفت که هر دو با چوبدستی او را بشدت کتک زدیم تا این که جان باخت.

وی یادآور شد: پس از جنایت، جسد را به چاهی که در انبار متروکه بود، انداختیم و سپس با سرقت پول، گوشی تلفن همراه و کارت اعتباری و خودرویش متواری شدیم. روز بعد به قصد اخاذی با خانواده اش تماس گرفتیم و متوجه شدیم آنها پلیس را در جریان گذاشته اند.

در پی اظهارات تکان دهنده متهم، کارآگاهان جنایی به محل یاد شده اعزام و جسد مرد آهن فروش را در حالی که دست و پایش بسته بود، از چاه ۳۰ متری خارج و به پزشکی قانونی منتقل کردند.

به این ترتیب پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دستگیری متهم دوم در اصفهان

به این ترتیب جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری همدست دیگر عامل جنایت ادامه یافت تا این که سه ماه پس از وقوع جنایت هولناک کارآگاهان ردپای قاسم ـ متهم فراری ـ را در استان اصفهان به دست آوردند و با هماهنگی قضایی عازم این شهر شده و دو روز پیش او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

بنا بر این گزارش، متهم به قتل به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و تحقیق از او برای رازگشایی از این جنایت هولناک آغاز شد.

راگا نیوزریشهرری
نظرات (0)
Add Comment