قطع آب روستاییان عشق آباد و نجمه آباد را مقابل بخشداری قلعه نو کشاند

قطع چند روز آب منازل روستایی، تعدادی از اهالی عشق آباد و نجمه آباد را روز یکشنبه به مقابل بخشداری قلعه نو از توابع شهرستان ری کشاند.

این روستاییان در این تجمع با دردست داشتن گالن های پلاستیکی خواستار رسیدگی سریع مسوولان برای رفع این مشکل شدند.

ˈز. محمدیˈ یکی از مادران تجمع کننده در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: آب شرب روستای عشق آباد و شهرک زینبیه از روز پنجشنبه 2 مرداد تاکنون قطع شده و هیچ مسوولی به سوال های و پیگیری های مردم پاسخ نمی دهد.

وی افزود: نداشتن آب خوردن را می توان برای مدتی از فروشگاهها تهیه کرد ولی استفاده عمومی مثل استحمام و شستشوی لباس و ظروف نیازمند برخورداری از آب لوله کشی است که طی این مدت زندگی ساکنان این روستاها به این دلیل مختل شده است.

ˈلیلا وجدانیˈ دیگر روستایی معترض به قطعی آب آشامیدنی نیز گفت: مشکل بی آبی و افت فشار در این روستاها مدتی است که زندگی اهالی را با مشکل مواجه کرده است.

وی واگذاری انشعابات غیر مجاز فراوان در سطح روستا و شهرک صنعتی عشق آباد و فرسودگی شبکه آبرسانی روستا را از دلایل قطعی آب این منطقه عنوان کرد.

یک زن روستایی دیگر که مقابل بخشداری قلعه نو خواستار توجه جدی مسوولان شرکت آب و فاضلاب به مشکلات آنان بود به خبرنگار ایرنا، گفت: وجود انشعابات غیر مجاز و آبیاری برخی از باغات ورودی روستای عشق آباد و شهرک صنعتی موجب قطعی آب شرب منازل روستاییان شده است.

ˈ ام البنین عباسیˈ افزود: نبود نظارت از سوی مسوولان در واگذاری انشعابات غیرمجاز و استفاده آب شرب منازل در دامداری های اطراف موجب شده تا در فصل گرما خانواده ها با مشکل بی آب و قطعی مواجه شوند.

بخشدار قلعه نو در خصوص تجمع تعدادی از زنان روستایی گفت: نداشتن ظرفیت شبکه آبرسانی برای بیش از پانصد خانوار روستای عشق آباد و نجمه آباد موجب قطعی آب و زمینه اعتراض ساکنان این روستاها شده است.

ˈکریم رئوفˈ افزود: لوله های 100 میلی متری در شبکه آبرسانی جوابگوی مصارف ساکنین نیست و طبق نظر کارشناسان شرکت آب و فاضلاب از لوله های 200 میلی متری استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تلاش این بخشداری برای برقراری ارتباط تلفنی با مدیر کل آب و فاضلاب استان تهران تاکنون بی نتیجه مانده است.

آبآبادبخشداریراروستاییانشهرریعشققطعقلعهمقابلنجمهنووکشاند
نظرات (0)
Add Comment