لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای سامان دادن معتادان

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ری ” محمد رضا آذرنيا ” دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران در کمسیون مبارزه با مواد مخدر که با حضور معاون سیاسی – امنیتی استاندار تهران ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ، معاون سیاسی انتظامی فرماندار، بخشداران و مسوولین ادارات در تالار خدمت فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: شهرداری ها از جمله ظرفیت های بسیار تاثیر گذار در امر ساماندهی معتادان جامعه می باشند که می توانند کمک شایانی ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 16 هزار معتاد متجاهر در سطح استان تهران وجود دارد که بسیاری ازآنها فاقد محل سکونت می باشند و بحث جمع آوری آنها مال امروز و دیروز نیست بلکه تصویری مال امروز و دیروز و به عبارتی فردا خواهد بود.

آذر نیا گفت: بحث درمان این معتادان در دستور کار است و هم اکنون نیز بیش از ۱۸00 نفر از آنها در مراکز مخصوص تحت درمان هستند.

آذر نیا تصریح نمود: امسال به همت وزیر کشور و استاندار تهران برای نگهداری و درمان معتادان ۳۰۰۰ ظرفیت ایجاد شده .

دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در کشور ما بیش از 3 درصد از افراد جامعه معتاد هستند و علیرغم تلاش های فراوان دشمنان نظام 97درصد جامعه سالم هستند، اظهار داشت: موضوع مواد مخدر یکی از مهمترین دغدغه های مردم است و مسوولین باید در برخورد با آن از نقطه انعطاف و تمرکز بالا برخوردار باشند.

وی اذعان داشت: اگر همه توانمان را بکار نگیریم و چنانچه دستگاه ها مرتبط از خودشان انعطاف نشان ندهند دیر یا زود دامن فرزندان خودمان را خواهد گرفت.

آذر نیا در ادامه بیان داشت: باید از این باور عمومی مردم که راه برگشت برای معتادین وجود ندارد عدول کرده و به دنبال جنبه های مثبت باشیم تا بتوانیم نسبت به درمان معتادان جامعه قدم های مثبت و مطلوب برداشت.

ازاستفادهبخشبرایخصوصیدادنسامانشهرریظرفیتلزوممعتادانهای
نظرات (0)
Add Comment