مانور زلزله در دبیرستان پسرانه نورالهدی باقرشهر برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر شفیعی با اعلام این خبر گفت : هر ساله در ۱۵ آذر ماه و همزمان با سرتاسر کشور به مناسبت مانور سراسری زلزله در مدارس ،برنامه مانور زلزله در باقرشهر نیز انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه زلزله و وجود گسل‌های زلزله‌ خیز در کلان‌ شهر تهران به‌ خصوص منطقه جنوب تهران بسیار بحث مهمی است ، افزود :در راستای مقابله با زلزله و حوادث احتمالی باید همگی با راهکارهای مقابله و ایمنی و امداد و نجات آشنا شوند که مدارس محیط بسیار مناسبی برای این آموزش می باشد .

مسئول حوادث شهرداری در ادامه اظهار داشت : در این مانور دانش آموزان ، آموزش های لازم در خصوص شناسایی نقاط امن ، حمل مصدومان و مجروحان آسیب دیده و اطفای حریق را فرا گرفتند .

شفیعی برگزاری مانور زلزله را در آمادگی دانش آموزان بسیار موثر دانست و تصریح کرد : با توجه به اینکه در این مانورها دانش آموزان مستقیما در شرایط حادثه قرار می گیرند بنابراین می تواند به صورت عملی راهکارهای مناسب را آموزش دیده تا در مواقع بروز حوادث با آگاهی بیشتر عمل نمایند .

وی در پایان خاطر نشان کرد : این مانور ساعت ۱۰ صبح امروز با همکاری و مشارکت ستاد مدیریت بحران ، واحد سلامت ،واحد آتش نشانی شهرداری باقرشهر و آموزش و پرورش منطقه انجام گرفت .

 

 

باقرشهرزلزلهمانور
نظرات (0)
Add Comment