ماه رمضان ماه خودسازی و تقرب به خدا است

به گزارش  راگانیوز به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی درسخنرانی پیش از خطبه های نماز سیاسی و عبای جمعه در شهرری، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهارکرد: آنچه که خداوند از بنده خود طلب می کند، عبودیت بوده و در ماه مبارک رمضان نیز تجلی عبودیت از همه ماههای خدا بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مردم درماه رمضان بیش ازهر زمان دیگری برای ارتقای سطح بینش معنوی و فرهنگی در جامعه آمادگی کامل دارند، افزود: روحانیون و مسوولان فرهنگی با برنامه ریزی های دقیق کارشناسی و منسجم می توانند از این فرصت برای انتقال پیام رمضان به مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به فضلیت این ماه به نزول کتاب آسمانی در این ماه اشاره کرد و بیان داشت: ماه مبارک رمضان از منظر قرآن و رسول مکرم اسلام یک ماه ویژه ای است و تنها ماهی است که در قرآن از آن نام برده شده است.

اکرمی درخصوص آثار فردی و اجتماعی خودسازی در ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: خدای متعال در طول سال قمری یک ماه را برای ضیافت الله توسط پیغمبر اسلام اعلام کرده و در خطبه ای از پیامبر(ص) نیز آمده است گرچه به افطاری دادن هم توصیه شده بلکه منظور دعوت به پارسایی و تقوا در همه عرصه هاست.

وی در ادامه با بیان این که اگر کسی می خواهد از ماه مبارک رمضان بهره کافی را ببرد باید درباره فواید این ماه نحقیق و مطالعه کند، تاکید کرد: باید برای این ماه یک برنامه عملیاتی مناسبی داشته باشیم و از نفس خود به شدت مراقبت کنیم تا به اهداف این ماه که خودسازی و پاکی نفس است برسیم.

استبهتقربخداخودسازیرمضانشهرریماهو
نظرات (0)
Add Comment