ما مسلمانیم و پیرو قرآن، ایرانی و افغانستانی نداریم

به گزارش راگانیوز، عصر پنجشنبه 23 بهمن ماه، اکران مستند‏های «ماموریت خدا» و «شهید غریب» با حضور خانواده‏ های محترم شهدای افغانستانی دفاع مقدس ایران و شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان، فرهنگیان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در آغاز این مراسم بعد از تلاوت قرآن مجید و اجرای سرود ایران و افغانستان، محمدسرور رجایی کارگردان مستندهای «ماموریت خدا» و «شهید غریب»، ضمن عرض خیرمقدم به حضار و همچنین خانواده ‏های شهدای مشترک ایران و افغانستان صحبت های خود را آغاز کرد. رجایی در ادامه گفت با این که شهدای سرافراز بسیاری در این عرصه داریم که با ایثار جانشان، خود را در راه آرما‏ن‏ ها و باورهای والای شان فدا کردند، اما متاسفانه هنوز از ایثارگری‏ های آنها بی‏ خبریم.

او با زنده کردن یاد برخی از شهیدان ادامه دادند: شهید احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد افغانستان که درسال 1359 پس از دلاوری‏ های زیادی در بهسود شهید می‏ شود، یا شهید رجب غلامی که بر روی سیم خاردار حلقه ‏ای می ‏خوابد و به شهادت می ‏رسد، نمونه ‏های واضح و ارزشمندی است برای این که ثابت کند ما یکی هستیم. همان گونه که تاریخ، فرهنگ، باورهای دینی و زبان مشترک داریم، شهدای مشترکی داریم که ما را در جهان معاصر به خون‏شریکی رسانده‏ اند. سه هزار شهید افغانستانی در جنگ تحمیلی، سند برادری ایران و افغانستان است.

کارگردان مستند «ماموریت خدا» در بخش دیگری از سخنان خود افزود:  شاید کمتر کسی بداند اولین رزمنده‏ افغانستانی دفاع مقدس از کدام روستای افغانستان آمد و در کدام جبهه ایران شهید شد؛ اما امروز همه می ‏دانند که ملت بزرگ افغانستان در سال های جنگ نزدیک به 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رجایی با گوشزد کردن مسئولیت مردم در برابر شهدا و خانواده های آنها، خطاب به حاضران گفت: چه کسی از شما تا بحال برای زیارت شهدای افغانستانی در بهشت زهرا رفته‏ است؟ کشورهای غربی با ورود به کشور و انجام تبلیغات فراگیر، جهاد ما را زیر سوال بردند و مجاهدین ما را با عنوان جنگ سالار یاد کردند تا آنان را از چشم مردم بیندازند. در حالی که امروز هرچه داریم از شهدا داریم.

در ادامه این مراسم سید حبیب‏ الله احمدی برادر شهید سید داوود احمدی که در عملیات بدر به شهادت رسیده است گفت «تشکر می کنم از برگزار کنندگان این محفل با شکوه که سبب خیر شدند. ما را با نمایش این فیلمها به یاد شهدای انداختند. برادرم سید داوود در کنار همرزمان ایرانی خود به شهادت رسیده است و مزارش در بهشت رضای مشهد است. ما مسلمانیم و پیرو قرآن، ایرانی و افغانستانی نداریم. در هر جایی که دین ما در معرض خطر قرار گیرد ما حاضر خواهیم بود. امروز بسیار خوشحالم که خانواده‏ من در کنار خواهر شهید ایرانی نشسته بود که برادرش در کشور من به شهادت رسیده است.»

در پایان  مراسم اکران مستند‏های شهدای مشترک از خانواده شهید احمدرضا سعیدی (شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان)، شهید سید داوود احمدی، شهید اقبال حیدری (شهیدان افغانستانی دفاع مقدس)، شهید رئوف رفیعی، شهید مدافع حرم و امان امینی جانباز قطع نخاعی دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیری از آنها تقدیر شد.

این مراسم از سوی جبهه فرهنگی مطالعات انقلاب اسلامی به مناسبت سی‏ و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جنوب تهران در منطقه باقرشهر برگزار شده بود.

 

افغانستانیایرانیشهرریقرآنمامسلمانیمنداریموپیرو
نظرات (0)
Add Comment