محمدزاده: اوراق وقفی یک شکل جدید در وقف محسوب می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: بحث وقف از دیرباز در بین مردم وجود داشته اما به عنوان یک سازوکار جدید یعنی اوراق وقفی تاکنون وجود نداشته و این اوراق وقفی می‌تواند کارایی‌های زیادی داشته باشد.

به گزارش  (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده در مراسم کلنگ زنی ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در موقوفه روحانی‌نژاد (شهرری) با بیان این‌که «این دومین پروژه عمرانی است که ما در راستای بخش درمان در آن مشارکت داریم» اظهار کرد: بخش دوم انتشار اوراق مشارکت در ایام عید غدیر از سوی بانک‌ها منتشر می‌شود که مردم می‌توانند این اوراق را خریداری کنند. مبنا و ساخت این بیمارستان نیز بر مبنای مشارکت مردمی بوده است. مردم به هر میزان داریی که دارند می‌توانند در این اوراق وقف شرکت کنند.

محمدزاده در پایان گفت: با این روش در وقف می‌توانیم نیازهای درمانی جامعه را به خوبی پوشش دهیم به خصوص در این منطقه که جمعیت زیادی دارد و باید در بخش بهداشت و درمان پیشرفت‌هایی داشته باشد.

به گزارش ایسنا در ادامه پورزادی مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه ماندگار، اظهار کرد: این زمین 11000 متر مربع است و موقوفه روحانی‌نژاد نام دارد. برای طراحی این بیمارستان مقیاس‌های شهری و منطقه‌ای در نظر گرفته شده و یک مرکز جامع بیماری‌های سرطان محسوب می‌شود. ما در کل کشور به اینچنین بیمارستانی نیاز داشتیم.

وی در پایان گفت: برنامه زمان‌بندی این پروژه 3ساله است و 19هزار و 670 متر مربع از کل این زمین زیربنای پروژه قرار می‌گیرد و در مرحله اول 234 تختخواب دارد که امکان افزایش ظرفیت آن نیز تا 500 تختخواب وجود دارد.

به گزارش ایسنا، با همکاری استانداری تهران، فرمانداری شهرری، سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر نهادها نام این بیمارستان تخصصی سرطان به نام بیمارستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نام‌گذاری می‌شود. همچنین در این مراسم کتان‌باف شهردار شهرری، هاشمی استاندار تهران، شاهچراغی امام‌جمعه شهرری، ری‌شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، ولایتی نماینده مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل حضور داشتند.

اوراقجدیددرشهرریشکلمحسوبمحمدزادهمیشودوقفوقفییک
نظرات (0)
Add Comment