محور برنامه‌های منطقه 20 مساجد و روحانیون است

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه اصول فعالیت‌های فرهنگی 5 ساله دوم شهرداری تهران با محوریت مسجد تدوین شده است، گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی منطقه 20 نیز با محوریت مساجد و روحانیون برنامه‌ریزی شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق‌زاده ظهر امروز و در آستانه ماه مبارک رمضان با ائمه جماعات شهرری دیدار و گفت‌وگو کرد.

صادق‌زاده در این دیدار ضمن انتقال پیام حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی برای ائمه جماعات مساجد، به مناسبت نیمه شعبان گفت: وجود مرقدهای مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزادگان مجاور آن، فضای این منطقه و شهر تهران، را سرشار از فضیلت و معنویت کرده است و به عنوان پشتوانه مذهبی و دینی ام‌القراء جهان اسلام به شمار می‌رود.

مشاور شهردار با بیان اینکه از گذشته، بلدیه سازمانی خدماتی به شمار می‌رفت اما اکنون به برکت بینش عمیق شهردار تهران، یکی از ارکان اصلی کارکرد شهرداری؛ فرهنگ سازی و ترویج فعالیتهای دینی و فرهنگی در شهراست، ساخت مساجد با تأکید بر نقش محوری آنها در شکل‌گیری هویت شهری و توجه به تقویت برنامه‌های فرهنگی در مساجد، را گواه بر این مطلب دانست.

وی در ادامه به برگزاری نماز جماعت و باز بودن درب مساجد از طلوع فجر تا پس از اقامه فریضه عشاء تأکید نموده و گفتند بررسی نمائید چرا صبح‌ها، درب بعضی از مساجد، بسته است؟

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی و امور مساجد شهرداری با ابراز اینکه اولویت شهرداری، در مساعدت به مساجدی است که کار فرهنگی بیشتری انجام می‌دهند گفت: امروز دشمن با تمام توان و تجهیزات و استفاده از تکنولو‍ژی‌های پیشرفته ارتباطی برای نابودی دین مردم و برچیده شده بساط اسلام به میدان آمده است و بهترین راه مقابله با این رخنه فرهنگی و موفقیت در جذب جوانان ، اکسیر محبت است که به تعبیر قرآن در آیه 29 سوره مبارک الفتح ذکر شده است «محمد رسول‌الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» ؛ محمد (صلی‌الله علیه و آله) پیامبر خدا و کسانی که با او هستند برکافران سختگیر و با یکدیگر مهربانند.

محور برنامه‌های منطقه 20 مساجد و روحانیون است

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز با اشاره به اینکه اصول فعالیت‌های فرهنگی 5 ساله دوم شهرداری تهران با محوریت مسجد تدوین شده است، گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی منطقه 20 با محوریت مساجد و روحانیون برنامه‌ریزی شده و سراهای محله و مراکز فرهنگی این منطقه مذهبی با تمام توان در خدمت به دین و آموزه‌های اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از اولویت‌های مدیریت شهری است افزود: با تلاش جهادی و مخلصانه عوامل شهرداری و مشارکت شهروندان فعالیت‌های عمرانی این پروژه طی سه سال آینده نهایی می‌شود و به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه نوسازی هزار پلاک فرسوده شهری، ساخت و بهسازی 12 مسجد، توسعه حمل و نقل عمومی و ترغیب شهروندان بر استفاده از این امکان و ده‌ها برنامه دیگر را از جمله فعالیت‌های مهم مدیریت شهری منطقه 20 برشمردند که در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت در حال اجراست.

شهرری قبل و بعد از اسلام توسعه و پیشرفت خود را حفظ کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقدیری، معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم با اشاره به تاریخچه با عظمت شهرری گفت: شهر ری، قبل از اسلام هویت شهری داشته است و بعد از اسلام نیز، همان توسعه و پیشرفت را به عنوان ام‌القراء حفظ کرده است.

وی افزود: پیدایش شیعه در ایران، با محوریت چند نقطه بیشتر نیست و شهرری از آن جمله است که حفظ شهر و توسعه و پیشرفت آن، مرهون وجود شخصیت عالم و اندیشمند شیعی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

این گردهمایی با حضور رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، شهردار منطقه 20، قائم مقام شهردار منطقه، معاون اجتماعی و فرهنگی و مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 20، حجت‌الاسلام و المسلمین تقدیری معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و 160 نفر از ائمه جماعات شهرری برگزار شد.

 

20استبرنامههایروحانیونشهرریمحورمساجدمنطقهو
نظرات (0)
Add Comment