مدلهای فرهنگی با داشتن جاذبه باید ازحریم جامعه اسلامی صیانت کند

 به گزارش راگانیوز مهدی ابوالحسنی  اظهارکرد: امروز در شرایطی هستیم که هجمه های فرهنگی از گوشه و کنار دنیا، جوانان این مرز و بوم را هدف قرارداده و باید تمام ظرفیت های موجود در خدمت استخراج یک مدل فرهنگی مناسب برای جوانان و جامعه است.

وی رعایت ارزش های اخلاقی را در نظام فرهنگی برای پیشرفت در زمینه های مختلف جامعه بسیار کارسازو ضروری برشمرد و افزود: قضاوت در مورد مبحث فرهنگ نباید با برنامه های اجرایی و پیش پا افتاده شکل گیرد و از این رو اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری به دنبال بسترسازی فرهنگی در این منطقه است.

وی بیان داشت: کار سخت مدیران و متولیان امر ایجاب می کند تا در برنامه ها و حرکت صحیح فرهنگی و هنری، بیش از گذشته و با وفاق روزافزون و نگاه عالمانه وعمیق تلاش کنند تا نخبگان و فرهیختگان فرهنگ و هنر در فضایی تنفس کنند که هوای تازه ای را برای خود و جامعه به ارمغان آورند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری با بیان اینکه ترسیم برنامه ریزی جامع فرهنگی در سطح شهرستان ضروری است، گفت: باید حوزه فرهنگ را در تمامی ابعاد توسعه داد و لازمه این پیشرفت ایجاد نگاه تخصصی است.

وی استفاده از تجارب ارزنده و مشورت با افراد کار آزموده، ایجاد وحدت رویه بین نهادها و دستگاههای متولی فرهنگ را از دیگر موارد ضروری در امر توسعه فرهنگی ذکرکرد که این اتفاق در شهرستان ری در حال شکل گیری است.

ابوالحسنی ادامه داد: خوشبختانه فرماندار ویژه شهرستان ری که خود از نخبگان فرهنگی است، دیدگاه مثبتی در مقوله فرهنگ و هنر و بسترسازی فرهنگی برای پیشبرد اهداف متعالی جامعه جوان شهرستان داشته و پشتوانه محکمی برای این اداره در رفع دغدغه های فرهنگی است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه توجه به رشد فرهنگی از مباحث جدی است، افزود: فرهنگ، حوزه مظلومی است و برای ارتقای آن ، باید نگاه ها را تغییر داد تا شان این حوزه به جایگاه اصلی خود برسد.

وی اظهارداشت: فرهنگ زیر بنای توسعه و پیشرفت سایر حوزه ها است و اقتصاد و سیاست نیازمند رفتار فرهنگی است ، یعنی در واقع ، همه بخش های جامعه با مقوله فرهنگ عجین و غیر قابل تفکیک هستند.

ابوالحسنی با اشاره به قابلیت های فرهنگی و هنری و لزوم بستر سازی فرهنگی در ری افزود: شهرستان ری دارای پیشینه تاریخی با قدمت بیش از شش هزار سال است و با توجه به قابلیت های فرهنگی و هنری که وجود دارد می توان در این شهرستان بستر سازی مناسبی در زمینه فرهنگ داشته باشیم.

ازحریماسلامیبابایدجاذبهجامعهداشتنشهرریصیانتفرهنگیمدلهایکند
نظرات (0)
Add Comment