مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س): نگاه جامعه به تطهیرکنندگان اموات تغییر کرده است

راگا نیوز-مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: نگاه جامعه به تطهیرکنندگان یا شست‌وشو دهندگان اموات به تدریج تغییر کرده است.

 

به گزارش  راگا نیوزبه نقل از فارس،‌ ‌اکبر توکلی با تاکید بر اینکه نگاه جامعه به تطهیرکنندگان اموات به تدریج تغییر کرده است، گفت: این تغییر نگاه باعث شده این افراد کمتر با مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این اقدامات تغییر نام و اصطلاحات به کار برده شده در سازمان بوده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در ادامه خاطرنشان کرد: تغییر نام غسال به تطهیرکننده، غسالخانه به سالن تطهیر و نامگذاری ساختمان عروجیان به جای ساختمان متوفیات نمونه‌هایی از این تغییرات است.

توکلی تصریح کرد: همچنین تطهیرکنندگان و مباشران یعنی همان افرادی که بستگان اموات را از ابتدای ورود به بهشت زهرا (س) تا پایان مراسم کفن و دفن می‌کنند و در انجام امور اداری همراهی می‌کنند، آموزش‌های متعددی در حوزه مسایل بهداشتی، مذهبی و احکام می‌بینند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر در این زمینه حضور دوره‌ای مشاوران خانواده و روانشناس برای بررسی مشکلات کارکنان است.

توکلی در پایان با تاکید بر اینکه کارکنان سازمان به‌ویژه افرادی که در بخش‌های یاد شده فعالیت می‌کنند، نیازمند تجدید روحیه مضاعف هستند، گفت: در گذشته بستگان اموات به تطهیرکنندگان پول می‌دادند اما این اقدام نیز ممنوع شد تا شان تطهیرکنندگان حفظ شود.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment