مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران: هنر جانبازان گذشت و ایثار آن‌هاست

 به گزارش راگانیوز، نادر نصیری بعداز ظهر امروز به اتفاق حسین نصراله رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری از غرفه جانبازان هنرمند که در رشته‌های معرق، قلم‌زنی، طراحی سرامیک و سفال‌گری هنرنمایی داشتند، بازدید کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران طی سخنانی در این بازدید عنوان کرد: کسانی که در عرصه دفاع مقدس برای رسیدن به عشق واقعی و تقرب الهی از یکدیگر پیشی گرفتند و در جبهه‌های حق علیه باطل به جنگ با دشمن رفتند، انسان‌های پاک و مطهری بودند که به‌منظور حفظ و حراست از دین و صیانت و میهن خود در مسیر رسیدن به معبود خویش با هر مانعی جنگیدند تا به هدف نهایی که همان کمال معنوی و انسانی است، برسند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنر جانبازان گذشت و ایثار آن‌هاست و امروز هنر دیگری را به معرض نمایش گذاشتند که با الگوگیری از خالق هستی به‌ عنوان بهترین و نخستین خالق هنر نقش می‌آفرینند.

جانبازان دلاورمردان بی‌ادعا هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری نیز طی سخنانی در این بازدید با اشاره به ایثار و از جان‌گذشتگی‌های رزمندگان اسلام بیان داشت: در این میان کسانی که در صحنه زندگی خود به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و آسمانی شدند و آن‌ها که مجروح شدند روزگار سخت شیمیایی بودن، بدون دست و مشکلات اعصاب و روان برای آ‌ن‌ها رقم زده شد امروز هنرنمایی کرده و هنر خلق می‌کنند و به معرض نمایش می‌گذارند به این دلاورمردان بی‌ادعا افتخار می‌کنیم و با تمام توان ازآن‌ها حمایت می‌کنیم.

جانبازان هنرمند جنوب تهران

به گزارش فارس، جانبازان هنرمند قاسم‌علی هداوند احمدی که در رشته معرق هنرنمایی می‌کند و آثار وی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، از جانبازان 70 درصد است که در تاریخ بیستم بهمن‌ماه سال 1360 بر اثر اصابت ترکش در محل تنگه چزابه از ناحیه پا و دست راست مجروح شد.

حسین اکبری آزاده و جانبازی که به اسارت نیروهای بعثی عراق در‌آمده و با گذراندن دوران سخت اسارت در تاریخ یازدهم شهریور‌ماه سال 1369 از قید اسارت آزاد و به میهن اسلامی بازگشته است و امروز در رشته قلم‌زنی هنری بسیار زیبا را می‌آفریند.

مجید آریایی‌نژاد دیگر هنرمندی که آثار وی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است در تاریخ بیستم اسفند‌ماه سال 1359 در منطقه مین خوش‌خو و لشگر 21 حمزه به علت اصابت خمپاره تانک مورد اصابت قرار می‌گیرد و از ناحیه اعصاب و روان دچار مشکل است در رشته طراحی سرامیک نقش می‌نگارد.

 

آنهاستاستانایثاربنیادتهرانجانبازانشهرریشهرستانهایشهیدمدیرکلهنروگذشت
نظرات (0)
Add Comment