مدیر شبکه بهداشت شهرری بی‌اطلاعی از عوامل خطرساز را یکی از علل مهم افزایش بیماری دیابت دانست

به گزارش راگانیوز بی‌تحرکی، رژیم غذایی نامناسب، افزایش استعمال دخانیات، مصرف کم میوه و سبزی و در یک‌کلام سبک زندگی نادرست از مهم‌ترین عوامل افزایش بیماری دیابت است.

دکتر تاجیک ضمن اعلام این مطلب افزود: تغییر سبک زندگی و عادات نادرست از یک‌سو و بی‌اطلاعی مردم از سوی دیگر سبب افزایش بیماری دیابت در جامعه شده است. عوامل خطرساز نه‌تنها احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد بلکه شیوع امراض دیگری چون فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها را نیز بیشتر می‌کند.

تاجیک ادامه داد: شاید بهترین راه برای کنترل این بیماری‌ها افزایش آگاهی مردم باشد. بسیاری از افراد نمی‌دانند با ایجاد تغییراتی کوچک می‌توانند سلامتی خود را برای سال‌های طولانی‌تری تضمین کنند. به همین دلیل شبکه شهرری برنامه منظم آموزشی را تدوین کرده و در دست اجرا دارد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری در خصوص برنامه‌های آموزشی گفت: این آموزش‌ها به‌صورت ماهانه و برای گروه‌های مختلف جامعه برگزار می‌شود. آموزش به معلمان و دبیران، کارکنان ادارات مختلف و بیماران دیابتی و خانواده‌های آنان ازجمله فعالیت‌هایی است که تاکنون اجراشده است.

دکتر تاجیک در مورد محتوای آموزشی جلسات گفت: هدف اصلی آموزش سبک زندگی سالم با تأکید بر رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی است؛ زیرا بررسی‌ها نشان داده توجه به این سه عامل می‌تواند در کاهش بروز دیابت بسیار مؤثر باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تداوم این جلسات زمینه آشنایی بیشتر مردم با این بیماری فراهم‌شده و شاهد افزایش سطح سلامت جامعه باشیم.

ازافزایشبهداشتبیاطلاعیبیماریخطرسازدانستدیابتراشبکهشهرریعللعواملمدیرمهمیکی
نظرات (0)
Add Comment