مدیر شبکه شهرری آمادگی خانواده‌ها را یک عامل مهم در کاهش تلفات ناشی از بلایای طبیعی دانست

 

دکتر فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت شهرری ضمن بیان این مطلب از برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده‌ها در سطح شهرستان خبر داد.

وی در این مورد گفت: انسان نمی‌تواند از بروز حوادث و بلایای طبیعی جلوگیری کند ولی می‌تواند با اقدام به‌موقع و صحیح از میزان تلفات و خسارات ناشی از این حوادث بکاهد و این همان کاری است که در بسیاری از نقاط جهان انجام می‌شود.

تاجیک ادامه داد: هم‌اکنون برنامه آموزش خانواده‌ها در دستور کار شبکه قرار دارد و به همین منظور کارگاه آموزشی برای کارکنان برگزارشده و در نظر است آن‌ها این آموزش‌ها را به خانواده‌ها منتقل کنند.

دکتر تاجیک در مورد موضوعات آموزشی گفت: بیشترین آموزش‌ها در مورد اقدامات لازم در هنگام بروز زلزله و پس‌ازآن در مورد طوفان، سیل و سایر بلایا آموزش داده می‌شود. همه سعی ما بر این است که بدون ایجاد نگرانی، مردم را آماده و توانمند کنیم. اجرای چنین برنامه‌هایی دلیلی بر وقوع زلزله یا بروز یک حادثه نیست و هدف ما فقط آمادگی بیشتر باهدف کاهش خسارات و تلفات است.

گفتنی است طبق برنامه هرکدام از واحدهای محیطی شبکه موظف‌اند تا پایان سال جاری حداقل یک‌چهارم خانوارهای تحت پوشش خود را آموزش دهند.

آمادگیازبلایایتلفاتخانوادههادانستدرراشبکهشهرریطبیعیعاملمدیرمهمناشیکاهشیک
نظرات (0)
Add Comment