مدیر عامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج): رشد وتکامل جامعه در گرو اعتماد قلبی و عقلی به امام زمان (عج) است

راگا نیوز- مدیرعامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) شهرستان ری گفت: بطور یقین رشد و تعالی جامعه در گرو ایجاد یک اعتماد قلبی و عقلی به امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد رضا زنگنهˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آنچه که مسلم است اگر انس و محبت به امام زمان (عج) به صورت حقیقی در جامعه نهادینه شود در آنصورت بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: متولیان فرهنگی بایستی این فرمایش رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند که امروز در نقطه مقابل تلاش دشمنان اسلام چاره ای جز تبیین و تبلیغ حقیقت مهدویت نیست.

حجت الاسلام زنگنه تصریح کرد: اگر این فرمایش و عبارت مقام رهبری در جامعه به عنوان یک دستورالعمل جدی در نظر گرفته شود و راهبرد های کاربردی آن از سوی نهادها و دستگاههای ذیربط برای همه اقشار جامعه طراحی شود در آن صورت راه رسیدن به جامعه مدینه فاضله هموار خواهد شد در غیر اینصورت بطور یقین دچار خسارت های زیادی خواهیم شد.

وی در ادامه پیرامون برنامه های این موسسه در جهت نشر فرهنگ مهدویت وانتظار که از نهم تا هفدهم ربیع الاول (21 لغایت 29بهمن ماه سال جاری) با عنوان اولین طلوع صبح امامت حضرت ولیعصر(عج) در محل مهدیه حضرت زهرا (س ) این شهرستان در حال برگزاری است، افزود: این موسسه برای تحقق اهداف خود از دو روش تبلیغ فرهنگ امام زمان (عج) از طریق اجرای برنامه های فرهنگی و خدمت رسانی به نیازمندان استفاده می کند.

مدیر عامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) شهرستان ری مهمترین هدف ازاجرای فعالیت های فرهنگی وتربیتی را کاربردی شدن و درونی شدن فرهنگ مهدوی در بین آحاد مردم بیان کرد وافزود : مباحث فرهنگی در این مجموعه در راستای گرایش مهدویت وتحقق شعار ˈمعرفت، محبت و شناخت تکالیف در زمان غیبت امام زمان (عج )ˈ با توجه به اصول علمی بودن مفاهیم و ضروری بودن آن طرح ها است.

وی برگزاری جشن نور الی نور از تاریخ نهم ربیع الاول به مدت 9 شب با حضورعلما وهنرمندان وشعرای نامی کشور، برپایی دعای عهد و سخنرانی آیات عظام در خصوص مهدویت در امام زاده عبدالله شهر ری هر روز بعد از نماز صبح، برپایی نشست های تربیتی با حضور بیش از یک هزار دانش آموز در مهدیه حضرت زهرا (س) موسسه از جمله برنامه های این ایام ذکر کرد.

زنگنه همچنین برپایی جلسه درس هایی از اخلاق توسط استاد شاه آبادی، برپایی ایستگاه های صلواتی در روز نهم ربیع الاول در مدارس، پخش برنامه های زنده از رادیو معارف و شبکه تلویزیونی به مناسبت بزرگداشت ایام آغاز امامت امام زمان (عج)، برپایی نشست بانوان منتظر و نقش آنان در تبیین فرهنگ مهدودیت در جامعه را از دیگر برنامه های این ایام بیان کرد.

وی گفت: همچنین برپایی نشست هایی با ایثارگران دفاع مقدس و نقش آنان در تبیین فرهنگ مهدویت، اعزام مبلغین و کارشناس به شهرستان ها ی مختلف جهت پاسخگویی به شبهات مهدویت و توزیع 313 سبد مواد غذایی بین خانواده های نیازمند و مستمند تحت عنوان ˈتحفه ربیعˈ از دیگر برنامه های این ایام می باشد.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment