مراسم بزرگداشت جانباختگان فاجعه منا در بخش قلعه نو شهرری برگزار شد

 

به گزارش راگانیوز در این مراسم که روز یکشنبه برگزار شد، اقشار مختلف مردم از جمله خانواده معظم شهدا، ایثارگران، روحانیت، دانشجویان، دانش آموزان و جمعی از مسوولان بخش قلعه نو حضور داشتند.
رییس امور مساجد شهرستان ری در این مراسم گفت: آل سعود با حمایت پشت پرده از رژیم غاصب اسرائیل و همچنین وهابیت باعث ایجاد جنگ و نفاق در منطقه شده است.
حجت الاسلام مهدی اصلانی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم از سوی دستگاه های اجرایی عربستان سعودی جهت تأمین امنیت حجاج بیت الله الحرام، مسئولیت این فاجعه انسانی را متوجه دولت عربستان سعودی دانست.
وی گفت: این فاجعه صحنه دردناکی را در تاریخ حج در جهان اسلام رقم زده و بمنظور روشن شدن علل وقوع آن و اتخاذ تدابیر محکم برای عدم تکرار چنین حوادث ناگواری، دولت سعودی باید تمهیدات و سازوکارهای لازم را برای شفاف سازی و بررسی سریع و دقیق ابعاد فاجعه فراهم کند.
اصلانی با اشاره به قصور و کندی مسئولان اجرایی سعودی در فاجعه منا افزود: رژیم آل سعود باید در اسرع وقت گزارش دقیق، بیطرفانه و مستند این واقعه تلخ را ا با لحاظ کردن شواهد و مشاهدات شهود کشورهای آسیب دیده تهیه کند.
وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب به آل سعود افزود: اقتدار رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران باعث شد که حکومت آل سعود در مقابل ملت بزرگ ایران سر خم کند.
اصلانی گفت: حکومت آل سعود برای اداره حرمین شریفین و خانه کعبه بسیار نالایق است.
مراسم گرامیداشت قربانیان فاجعه منا همچنین امروز از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مصلی بزرگ شهرری و دیگر شهرهای کشور برگزار شد.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند.
حدود پنج هزار زائر از کشورهای مختلف از جمله 465 حاجی ایرانی در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.
بخش قلعه نو واقع در جنوب شرقی استان تهران و از توابع شهرستان ری است.

بخشبرگزاربزرگداشتجانباختگاندرشدشهرریفاجعهقلعهمراسممنانو
نظرات (0)
Add Comment