مراسم تجلیل از قهرمان کشتی فرنگی در سالن شهید مدرس شهرری برگزار می شود

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: آیین تجلیل از قهرمان کشتی فرهنگی با حضور مسوولان و قهرمانان ورزش کشوردرسالن ورزشی شهید مدرس شهرری برگزار می شود.

سیدˈمحمد حاج آقامیرˈروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امشب مسوولان و قهرمانان ورزشی کشور با چندین دستگاه اتوبوس با حضور در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از قهرمان کشورمان استقبال خواهیم کرد.

وی هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از پهلوان حمید سوریان عنوان کرد و افزود: آیین های تجلیل از پهلوانان معرفی الگوی شایسته به جوانان است.

آقا میر با بیان اینکه این سازمان تجلیل ازقهرمانان ورزشی را وظیفه ذاتی خود می داند، تصریح کرد: جوانان این کشور نیاز به الگو دارند و توجه به جوانان و نوجوانان ضمن ایجاد انگیزه برای آنان امید آفرین خواهد بود.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه جوانانی همچون حمید سوریان قله افتخار ورزش کشور هستند، تصریح کرد: به همین دلیل توجه به این قهرمان، توجه به کل کشور است و او اسوه به تمام معنا ورزشی و اخلاقی برای جوانان این کشور است.

سوریان تاکنون پنج مدال طلای جهانی و یک مدال طلای المپیک را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود و با مدال طلایی که در این دوره از رقابت های جهانی برگردن آویخت رکوردی بی نظیر در تاریخ کشتی فرنگی کشورمان از خود برجای گذاشت.

‘حمید محمد سوریان ریحانپور’ متولد 2 شهریور 1364 در شهر ری کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم و دارنده 5 مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک 2012 لندن است. سوریان به همراه عبدالله موحد، طلایی ترین کشتی گیران تاریخ ایران در مسابقات جهانی و المپیک محسوب می شوند.

ازبرگزارتجلیلدرسالنشهرریشهیدشودفرنگیقهرمانمدرسمراسممیکشتی
نظرات (0)
Add Comment