مراسم روز درختکاری در باقرشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ مراسم روز درختکاری با حضور فرماندار ویژه ری ، شهردار باقرشهر ، اعضای شورای شهر ، بخشدار ، فرمانده سپاه روح الله ، مسئولین شهری و جمعی از دانش آموزان برگزار گردید .

شهردار باقرشهر در حاشیه این مراسم با اشاره به مکانیزه شدن سیستم آبیاری چمن ها و درختان در فضای سبز باقرشهر ، گفت : به تازگی فضای سبز سطح شهر باقرشهر توسط سیستم های به روز و مکانیزه آبیاری تحت فشار بصورت خودکار آبیاری می شوند و از آنجایی که این سیستم دارای تجهیزات و امکانات بسیار بالایی است ، باعث صرفه جویی درمصرف آب خواهد شد .

وی در ادامه با بیان اینکه روز درختکاری فرصت بیار مغتنمی برای آشتی با فضای سبز و حفظ نگهداری آن است ، اظهار داشت : روز درختکاری زمان مناسبی است که ضمن احترام به محیط‌ زیست درصدد حفظ و نگهداری آن برای نسل های آینده و فرزندان خوب باشیم چرا که هر نهالی کوچکی که امروز کاشته می شود فردا به درخت تنومندی تبدیل شده که می تواند علاوه بر پاک کردن هوا ، زمینه های شور و نشاط  را در جامعه فراهم آورد .

فرماندار ویژه ری ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ طبسی و قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه ، گفت : از آنجایی که درختان پاکی هوا ، زیبایی و آرامش خاطر را به ارمغان می آورند و باقرشهر نیز در حریم آلایندگی های پالایشگاه نفت تهران قرار گرفته است ، از این رو کاشت درخت در این شهر بسیار با اهمیت تلقی می شود .

دکتر جمالی پور تصریح کرد : وظیفه ما این است هر ساله در روز درختکاری با کاشت درخت در گسترش فضای سبز خود یاری رسانیم چرا که این امر همت دست جمعی طلب می کند و در این روز می توان تنها با کاشت یک نهال به افزایش سرانه فضای سبز شهر خود کمک کرده که علاوه بر افزایش طراوت و سرسبزی در سطح شهر ، اکسیژن مورد نیاز برای سلامتی از طریق درختان تامین شود .

گفتنی است ؛ مراسم درختکاری به همت شهرداری باقرشهر صبح امروز از ساعت 10 صبح در زمین جنگل کاری شاهد به وسعت سه هزار مترمربع برگزار شد .

 

باقرشهرروز دختکاریشهرری
نظرات (0)
Add Comment