مراسم سالگرد شهید تفحص دربهشت زهرا(س) برگزار شد

 

به گزارش راگانیوز، در این مراسم که در آستانه اربعین حسینی برگزارشد، شرکت کنندگان با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جوار مزار این شهید، یاد و خاطر ه شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در حاشیه این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهدا سرمایه و الگوی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

حمید علی صمیمی تصریح کرد: شهدا از جمله افرادی هستند که در گمنامی توانستند با تبعیت از امام راحل در برابر هجمه صریح دشمنان ایستادگی نمایند و مسیر شهادت را برای خود انتخاب نمایند.

وی ادامه داد: اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون جانفشانی و خون پاک شهیدانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس با عزت و افتخار در برابر دشمنان ایستادند.

وی تاکید کرد: به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی، شاهد رشد بیش از پیش نظام در زمینه های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم.

صمیمی خاطرنشان کرد: شهدا به عنوان گرانبهاترین سرمایه های مملکت اسلامی ما هستند که الگو پذیری از آنها موجب عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی ابعاد می گردد.

شهید «علیرضا شهبازی» در سال 1355 به دنیا آمد و بیشتر اوقات خود را در مسجد و هیاتهای متوسلین به ائمه اطهار (ع) گذراند.

علیرضا پس از دوره راهنمایی برای اخذ مدرک دیپلم وارد آموزشگاه درجه داری قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شد.

این شهید والامقام به لحاظ برخورداری از هیکل درشت و قوی به عضویت مجموعه ورزشی هویزه در رشته آمادگی جسمانی درآمد و با ورود به رشتهˈجودوˈ در سال 1377 با شرکت در پنجمین جشنواره فرهنگی، نمایشی، رزمی، لوح تقدیر دریافت کرد.

او در سال 1378 دانشجوی دانشکده علوم و فنون پیاده شد ولی همچنان تمرینات ورزشی را ادامه می داد و در سال 1379 و 1380 به ترتیب موفق به دریافت کمربندهای 6و8 شد.

علیرضا در تمام این سال ها فرزند انقلاب و جنگ بود و یاد شهدا و امام (ره) پیوسته حرف اول کتاب آرزوهایش بود. او در سال 1380 برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد، سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

شهید «علیرضا شهبازی» که به قول مادرش هدیه امام رضا (ع) به این مادر بود، در مسیر رشد، خود را برای رسیدن به شهادت آماده می کرد و شهادت را بالاترین درجه می دانست.

بهشت زهراتهرانجنوب تهرانراگا نیوزراگانیوزریسعید استاد فرجشهردار باقرشهرشهردار حسن آبادشهرداری باقرشهرشهرریشهرستان ریمنطقه 20
نظرات (0)
Add Comment