مراسم پرفیض اعتکاف دانش آموزی با مرکزیت شهر ری برگزار می شود

مسوول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان های استان تهران از برگزاری مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف دانش آموزی در دهه پایانی ماه مبارک رمضان (25 تا 27 ماه رمضان) با مرکزیت شهر ری خبر داد.

ˈمحمد هادی سلیمیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ثبت نام برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف تا 26 تیر ماه جاری (19 رمضان) ادامه خواهد داشت و هزینه ثبت نام برای هر نفر 200 هزار ریال است.

وی گفت: مسوولین انجمن های اسلامی مدارس از تخفیف 30 تا 50 درصدی برای ثبت نام برخوردار می باشند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از تمام شهرستان های استان تهران برای شرکت در مراسم اعتکاف بایستی به محل تعیین شده در شهر ری مراجعه کنند، تصریح کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با هدف نخبه یابی و نخبه پروری و نیرو سازی برای نظام اسلامی همواره خود را تابع منویات رهبر معظم انقلاب می داند.

سلیمی با تاکید بر اینکه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است، گفت: طبق سنوات گذشته این اتحادیه از سه سال گذشته در دهه آخر ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری آیین اعتکاف می کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 170 نفر از دانش آموزان شهرستان های استان تهران در این مراسم شرکت کردند، تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال نیز بیش از 200 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در این مراسم معنوی حضور یابند.

مسوول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان های استان تهران ، اظهار داشت: این اتحادیه در نظر دارد این مراسم را با کیفیت و کمیت بهتری نسبت به سال های گذشته در قالب سه محوریت مهدویت و ولایت فقیه، شهدای دانش آموز و انس با قرآن و عترت برگزار کند.

سلیمی با بیان اینکه شرکت کنندگان از ساعت 22 تا 24 شب چهارشنبه اول مرداد ماه بایستی به محل مورد نظر اعتکاف مراجعه کنند، افزود: مراسم اعتکاف دانش آموزان از اول تا سوم مرداد ماه سال جاری برای پسران در مسجد امیرالمومینین (ع) واقع 24 متری رازی و برای دختران در مسجد سید الشهدا (ع) واقع خ دیلمان – کوچه شهید مصطفی خمینی (ره) برگزار می شود.

وی برپایی مراسم جز خوانی و محفل انس با قرآن همراه با سخنرانی و تفسیر، بیان احکام و مسایل شرعی، برپایی مراسم شبی با قران و شهدای دانش آموز و روایتگری خاطرات و عملیات ها، برپایی مراسم احیای شب 27 رمضان، مناجات خوانی صحیفه سجادیه و برپایی نماز جماعت و دعای عهد، نشست های معرفتی (خودشناسی، انسان شناسی و امام شناسی) و ویژه برنامه های وداع با ماه مبارک رمضان، را از جمله برنامه هایی ذکرکرد که طی این سه روز به منظور بهره مندی و تاثیر گذاری بیشتر برگزار خواهد شد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment