مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود

مراسم گرامیداشت وفات ودیعه گرانقدراهل بیت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) درری قبله تهران برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) این مراسم همچون سال های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار و متدین ری و ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم (ع) ازسراسر کشور در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش این مراسم معنوی دوشنبه 20 مرداد ماه جاری بعد ازاقامه نماز جماعت مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ˈعلی زمانیˈ و مرثیه سرائی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ˈعلی رمضانپورˈ برگزار خواهد شد.

همچنین در سالروز گرامیداشت وفات آن حضرت مصادف با 15 شوال مطابق با 21 مردادماه مراسم با شکوهی از ساعت 11 صبح با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاری ممتاز و بین المللی احمدی وفا آغاز که در ادامه زیارتنامه حضرت عبدالعظیم (ع) توسط ˈزین العابدین فردˈ قرائت و پس از ذکر اشعار توسط استاد حسان چایچیان، گروه تواشیح فجر به اجرای برنامه و سپس ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ˈ باقری ˈ به مرثیه سرائی خواهد پرداخت.

ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پایانبخش این مراسم خواهد بود.

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، نواده پاک امام حسن مجتبی (ع) و از راویان حدیث و از جمله دانشمندان بزرگی است که محضر سه امام معصوم علیهم السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت والا، محبوب و معتمد نزد اهل بیت علیهم السلام، نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی آن محدّث والامقام دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی (ع) زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا دانسته است.

لازم به ذکر است، این مراسم به طور مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به نشانی www.abdolazim.com پخش خواهد شد.

الحسنیعبرگزارحضرتشهرریشودعبدالعظیممراسممیوفاتگرامیداشت
نظرات (0)
Add Comment