مراسم یاد یاران با حضور فرماندهان پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس در سپاه سیدالشهدای استان تهران

سید عقیل هاشمی مسوول روابط عمومی سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران روز سه شنبه در گفتگو با  ایرنا با اشاره به برگزاری مراسم یاد یاران با حضور فرماندهان پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس افزود: این برنامه با حضور پیشکسوتان، فرماندهان سابق سپاه سیدالشهدا(ع)، جانبازان، بازنشستگان ، مسوولان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از راهپیمایی روز قدس در سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این مراسم جمعه شب بعد از اقامه نماز درمحل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور مسوولان لشکری و کشوری ، نمایندگان مجلس ، استاندار تهران، معاونین و برخی از روساهای دستگاههای اجرایی و خانواده معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان برگزار می شود.

به گفته مسوول روابط عمومی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران این آیین طبق سنوات همه ساله و با عنوان «یاد یاران» با حضور برخی از فرماندهان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در شهرری و با هدف انتقال تجربیات فرماندهان و پیشکسوتان عرصه جبهه و جنگ به فرماندهان جوان برپا خواهد شد.

هاشمی با اشاره به برگزاری این برنامه فرهنگی و آیینی تصریح کرد: در این مراسم به میزبانی نسل جدید سپاه با فضای مذهبی و معنوی همراه برگزار می شود.

وی یادآور شد: همه ساله این مراسم در استان تهران برگزار می شود که امسال نیز به همت سپاه سیدالشهدا استان تهران با هدف در کنار هم بودن نسل گذشته و امروز و مروری از خاطرات گذشته ضمن انتقال ایثارگری ها به نسل کنونی برگزار خواهد شد.

وی درباره راهکارهای چگونگی آشنا کردن نسل جوان با ارزش های ایثار و شهادت خاطر نشان کرد: متأسفانه غفلت و سرگرم شدن به زندگی روزمره معمولاً گذشته را از یاد انسان می برد، بر همین اساس یادآوری رشادت های صورت گرفته در طول سال های جنگ اقدامی اثرگذار خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: برای یادآوری آن دوران و ارائه مصادیق ایثار و شهادت و آشنا کردن جوانان با آنها، برگزاری مراسم خاص در مناسبات مختلف همچون هفته دفاع مقدس، بسیج، روز پاسدار و یادآوری رشادت ها و ایثارگری هایی که در آن دوران توانست در زمینه های مختلف معادلات جهانی را بر هم زند، می تواند مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه انتقال ارزش ها از نسلی به نسل دیگر حائز اهمیت بسیار است، افزود: رویدادها و واقعیات هشت سال دفاع مقدس جزئی از تاریخ این ملت محسوب می شود و نسل جدید باید بداند که آسایش و امنیت امروز، مرهون چه ایثارگری ها، فداکاری ها و رشادت هایی است.

هاشمی ادامه داد: حقیقت آن است که اگر رشادت ها و خدمات شهدا و ایثارگران به خوبی برای مردم معرفی شوند، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهند داشت. باورهای دینی و ملی که امروزه جزء اصلی ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به شمار می آیند و در ردیف مهمترین وظایف هستند، از جمله مواردی محسوب می شوند که با معرفی شخصیت، منزلت، عقاید و آرمان های ناب شهدا و ایثارگران در سطحی فراگیر تقویت می شوند.

در این مراسم که به میزبانی نسل جدید برگزار می شود، قرار است برخی از فرمانده لشکر 10 سپاه سیدالشهدا(ع) قدیم و جدید استان تهران به سخنرانی و خاطره گویی بپردازندو این برنامه با فضای مذهبی و معنوی همراه خواهد بود.

استانباتهرانحضوردردفاعدورانسالسپاهسیدالشهدایشهرریفرماندهانمراسممقدسهشتپیشکسوتیادیاران
نظرات (0)
Add Comment