مردم باید حوادث عاشورای حسینی را بازمان خود تطبیق دهند /مهم‌ترین درس عاشورا درس ولایت مداری است

به گزارش راگانیوز-نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت حضرت روح‌الله (ره)باقرشهر در گفتگو با خبرنگار ما ضمن عرض تسلیت به مناسبت  فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت :امام حسین علیه‌السلام همه دارایی خود را فدای اسلام کرد ایشان قیام کرد برای زنده نگه‌داشتن شعائر اسلام و بزرگ‌ترین انگیزه قیام امام حسین علیه‌السلام مسئله امربه‌معروف و نهى از مـنكر است كه این دو از مهم‌ترین اركان دین است و امـام علیه‌السلام در درجه اول مسئول اجرا این امر مهم اسلامى است.

امام حسين عليه‏السلام درباره علّت قيام خود فرمود: «مگر نمي‏بينيد كه به حقّ عمل نمي‏شود و از باطل جلوگيري نمي‏شود! و من بنا و قصد دارم امربه‌معروف و نهي از منكر كنم هرچند كه با شهادت و ريختن خونم باشد.

حجت‌الاسلام سمیعی گفت :قيام امام حسين عليه‏السلام ثابت كرد كه با حركتِ خالصانه، مي‏توان تاريخ را متحوّل كرد. از همین دیدگاه ما وظیفه‌داریم به‌عنوان یک فرد مسلمان  با طاغوت‏ها مبارزه كنيم. و نبايد تصورّ كنيم كه آثار امربه‌معروف و نهي از منكر فوري است؛ زيرا گاهي آثار یک‌کلام يا قيام و حركت، بعد از سال‏ها جلوه مي‏كند.

وی گفت  :واقعه عاشورا یک الگوی تاریخی برای ما محسوب می‌گردد امروز وظیفه ما این است که موضوعات و تحولات  زمان خود را با واقعه عاشورا تطبیق دهیم تا بتوانیم حق و باطل را از هم تمیز داده و در صراط مستقیم قرار گیریم .

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح‌الله (ره) با اشاره به تقارن روز عاشورا با 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت :تقارن این روز با روز عاشورا نمونه عینی استکبارستیزی است لذا همزمانی 13 آبان و عاشورا فرصت ارزشمندی برای فراگیر کردن و تعمیق فرهنگ استکبارستیزی با الهام از فرهنگ عاشورا در عصر حاضر است.

سمیعی گفت:در این ایام برنامه‌های مختلفی در ناحیه و حوزه‌های مقاومت در نظر گرفته‌شده است که در بحث بصیرتی و تبیین شاخصه‌های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی مطرح خواهد گردید.لذا از اساتید فن برای این مباحث  دعوت نموده‌ایم در کنار این برنامه‌ها  مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) برگزار می‌شود .

ایشان هدف از برپایی این برنامه‌ها را درس گرفتن و الگوبرداری از امام حسین ویارانش دانست و عنوان کرد:امام حسین (ع)با قیام خود سرنوشت انسان‌های ستمدیده را مشخص کرد که به‌هیچ‌وجه زیر سلطه ظلم و ستم نخواهند رفت و هر نوع معامله‌ای را که از روی ذلت و ظلم باشد نمی‌پذیرند واگر می‌خواهیم برای انسان‌های آینده الگو باشیم باید راه اما حسین (ع) را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام سمیعی گفت: بحمدالله مردم ما نشان دادند که در دین‌داری و ولایتمداری جزء یاران اباعبدالله الحسین هستند .بسیجیان پاسداران و نظامیان ما جزء خواص بودند و همه ایرانیان در انقلابمان و دفاع مقدس و… خوب درخشیدند.
سمیعی در پایان افزود:راه اباعبدالله همان صراط مستقیم است که ما هرروز از خدا می‌خواهیم  این صراط راه سعادت بشر است  و هر مسیری غیرازاین مسیر انحراف و درنهایت ذلت و خواری در دنیا و آخرت را به همراه دارد.مهم‌ترین درسی که در عاشورا می‌گیریم درس ولایت مداری است و باید وسوسه‌ها و منافع دنیایی را کنار بگذاریم همان‌طور که به قمر بنی‌هاشم امان‌نامه‌ای دادند و آن حضرت به‌شدت با آنان برخورد کرد و این نشان از اوج معرفت ایشان بود که وقتی وارد شریعه فرات می‌شوند به یاد امام حسین (ع) و کودکان از نوشیدن آب منصرف می‌شوند و این درسی است  که ما از یاران اباعبدالله الحسین (ع) می‌گیریم فدا شدن برای اسلام همان اسلامی که حول محور ولایت می‌چرخد

استبازمانبایدتطبیقحسینیحوادثخوددرسدهندراشهرریعاشوراعاشورایمداریمردممهمترینولایت
نظرات (0)
Add Comment