مردم سالاری دینی از پایه‌های مکتب امام خمینی(ره) بود

ام جمعه شهر ری گفت: یکی از پایه های مکتب امام راحل توجه ایشان به مردم سالاری دینی بود ایشان مردم را صاحب نظر دانسته و بر رای و نظر مردم تکیه داشتند.

 حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته، در باب تقوی اظهار کرد: با وجود روحیه تقوی و خدا ترسی در انسان ریشه همه گناهان شخص می خشکد و اگر تقوی نباشد دامن انسان به انواع و اقسام گناهان آلوده می شود.

وی در باب بحث معاد و موانع ورود بهشت عنوان کرد: پیامبر (ص) می فرمایند: عاق والدین شدگان، بخیل، حریص، استراق سمع کنندگان، پیمان شکنان، جباران، سخن چینان، و انسانهای منت گذار به بهشت وارد نمی شوند.

خطیب نماز جمعه شهرری در خبطه های دوم نماز ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در بزرگداشت ارتحال امام راحل گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری مکتب امام راحل دو فایده داشت که یکی از آنها تکیه بر شریعت بود، ایشان هیچ گاه از مرز دین خارج نشدند و به آنچه قرآن و کلام وحی دستور داده بود عمل می کردند.

وی اظهار کرد: پایه دیگر مکتب امام راحل توجه ایشان به مردم سالاری دینی بود ایشان مردم را صاحب نظر دانسته و بر رای و نظر مردم تکیه داشتند.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره تحلیل مقام معظم رهبری درباره رابطه آمریکا با کشورهای دنیا که به سه قسم تقسیم می شود عنوان کرد: یک قسم از کشورها مانند عربستان سرسپرده و فرمانبردار آمریکا هستند که آنها را مانند گاو شیر ده دوشیده و از آنها به عنوان پدر سالار یاد می کند درحالی که حکومت عربستان یک نظام دیکتاتوری بوده که در 80 سال گذشته هیچ نوع انتخابات نداشته و زنان در آن از حقوق انسانی خود محروم هستند.

وی بیان کرد: گروه دیگری همراه با آمریکا هستند که به آن‌ها نیز خیانت می‌کند، به عنوان مثال برای جاسوسی صحبت‌های تلفنی صدر اعظم آلمان را شنود می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهر ری گفت: دسته دیگر از آمریکا نافرمانی می کنند که در راس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و آمریکا برای مخالفت و مقابله با اینگونه کشورها دست به کارها و چالش های فراوانی می زند.

وی افزود: آمریکا در ارتباط با کشورهای عراق و افغانستان از گزینه جنگ استفاده کرده و در ایران با تحریم و استفاده از افراد ساده لوح و نفوذی ایجاد فتنه کرده  تا به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام شاهچراغی بیان کرد: نفرت مردم منطقه از آمریکا به همان میزان که سبب رسوایی آنها بوده نشان از اقتدار و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران دارد.

خطیب نماز جمعه شهر ری با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان اظهار کرد: ما در کشور جوانانی با فطرت های پاک داریم که پیش گامی خود را در مراسم هایی مانند اعتکاف و شبهای قدر نشان داده اند.

وی گفت: لازم است همه مسئولان فرهنگی اعم ازمدیران صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تلاش کنند با برکنار کردن برنامه های مسموم کننده وبا برنامه ریزی، فطرت پاک این جوانان را بیشتر به سوی معنویت و عشق به خدا سوق دهند.

ازامامبودخمینیرهدینیسالاریشهرریمردممکتبپایههای
نظرات (0)
Add Comment