مسئولان عراق باید به بسیج مردمی تکیه کنند

 امام جمعه شهر ری گفت: امروز سامرا در اختیار نیروهای مردمی عراق است که تمام حملات دشمن را دفع کرده و سامرا را حفظ می‌کنند، مسئولان عراق باید به بسیج مردمی تکیه کنند.

 حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: بالاترین ثمره روزه باید ترک گناه و معصیت باشد زیرا روزه داری و روزه گرفتن پله رسیدن به تقوی الهی است، همه انبیا از ابتدا تا آخرسفارش به تقوی الهی داشتند.

وی افزود: رمضان ماه گسترده رحمت الهی است انسان اگر گناه را ترک نکند رحمت الهی نصیب او نمی شود و این در سایه تقوی ممکن است.

امام جمعه شهرری عنوان کرد: ماه رمضان ماه فرصت‌های مختلف  از جمله  ارتباط با خداوند است پیامبر اسلام (ص) در این باره می‌فرمایند ای مردم در این ماه دست‌های دعا را به سوی خداوند بلند کنید زیرا خداوند در این ماه به دیده رحمت به بندگان خود نگاه می‌کند.

وی در باب دعا گفت: دعا نباید همیشه برای استجابت حوائج مادی باشد اصل دعا وظیفه بندگی است که موجب ارتباط و تقرب به سوی خداوند شده و رحمت خدا را جلب می‌کند، قرآن در این باره می فرماید: فقط انسان‌های متکبر دعا نمی‌کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی بیان کرد: انسان همه نیازهای خود را باید از خداوند بخواهد اگر چه خداوند اسباب و وسیله رفع حوائج برای انسان قرار داده اما تا او چیزی را اراده نکند اتفاقی نمی‌افتد.

وی اظهار کرد: بهترین دعاها آنهایی است که از ائمه معصومین به ما رسیده است, دعاهایی مانند افتتاح، دعای سحر، ابوحمزه و دعاهایی که بعد از نمازهای واجب خوانده می شود و در مفاتیج الجنان آمده که در این دعاها ادب سخن گفتن با خدا و وسعت نظر داشتن نسبت به همه رعایت شده است.

امام جمعه شهرری عنوان کرد: در دعا کردن باید نسبت به خدا حسن ظن داشته و در استجابت آن عجله نکنیم، تضرع و زاری داشتن، در شب دعا کردن، گریه بر سیدالشهدا، کنار قبر پدر و مادر، اخلاص، صلوات بر محمد و آل محمد، ظلم نکردن به دیگران از جمله مواردی است که سبب استجابت دعا می شود.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه گفت: ماه رمضان از جمله ماه‌هایی است که درباره اعمال از نظر کمی یا کیفی سفارش بسیار شده است در ماه رمضان کثرت دعا، خواندن قرآن، انفاق، صدقه ، ذکر، نماز بسیار سفارش شده و خوب است در کنار همه این موارد از مسجد، محراب و منبر نیز بهره بگیریم.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) در دهم ماه مبارک رمضان عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) زنی بسیار فدارکار بود او همه دارائی خود را در راه خدا و پیامبر اسلام (ص) صرف کرد خداوند نیز در عوض به او گوهر گران‌بهای کوثر را داد که تا دامنه قیامت همه خوبی ها و برکات از کوثر و نهایتا از حضرت خدیجه (س) بوده است و زنان و دختران ما باید از این بانوان گرامی الگو گیری کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این هفته دو دیدار با قاریان و اساتید دانشگاهها داشتند و در بیانات خود به این اشاره کردند که دانشگاه نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شود.

خطیب نماز جمعه شهرری تصریح کرد: دانشجویان باید از مسائل سیاسی آگاهی داشته و بتوانند تحلیل کنند اما نباید دانشگاه را به جولانگاه تبدیل کنند و کار را به مناقشه بکشانند، اگر این اتفاق روی دهد مانند سم مهلکی است که دانشگاه را از رسیدن به علم محروم می کند.

وی افزود: پیام مقام معظم رهبری این است که رشد علم در دانشگاهها نباید متوقف شود، همه مسئولان به ویژه در راس آن وزارت علوم باید به این مساله توجه جدی داشته باشند اما متاسفانه گاهی وزارت علوم خود جولانگاه مناقشه مسائل سیاسی می شود.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به ششمین دور مذاکرات هسته ای اظهار کرد: آمریکا, استکبار زیاده خواهی است که به هسته‌ای شدن کشور ما رضایت نمی دهد آنها می‌خواهند در ایران، اسلام و انقلاب را نابود کنند و تا رسیدن به این هدف با ما کنار نمی آیند و ما باید در مقابل این زیاده خواهی آنها ایستادگی کنیم.

امام جمعه شهرری عنوان کرد: همه ما باید به جای اینکه به مذاکرات دل خوش کنیم به مقاومت مردم خود توجه کنیم زیرا با مقاومت این مردم صبور و مقاوم می توانیم تحریم ها را کنار زده و بر مشکلات پیروزشویم.

وی با اشاره به حوادث عراق اظهار کرد: در مجلس و دولت عراق دست‌های پشت پرده به عنوان نفوذی و خیانتکار، که  با پول عربستان برای آمریکا و اسرائیل جاسوسی می کنند کم نیستند علاوه بر آن دولت انقلابی نوری مالکی نیز ارتش را از افسران فاسد بعثی تصفیه نکرد که امروز موجب ایجاد مشکلاتی در عراق شده است.

حجت الاسلام شاهچراغی گفت: برای نجات عراق باید تمام امید مردم عراق به مرجعیت شیعه باشد بسیج دو میلیونی مردم عراق اعم از شیعه وسنی توسط مرجیعت شیعه باید سازماندهی شود و نیروهای مومن و مسلمان با اتحاد می توانند جلو جنایتکاران تکفیری را بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: امروز سامرا در اختیار نیروهای مردمی عراق است که تمام حملات دشمن را دفع کرده و سامرا را حفظ می کنند، مسئولان عراق باید به بسیج مردمی تکیه کنند.

بایدبسیجبهتکیهشهرریعراقمردمیمسئولانکنند
نظرات (0)
Add Comment