مسجد جامعی: دفتر شورای اسلامی شهر در ری تاسیس می شود

راگانیوز – رییس شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهاد تاسیس دفتر شورای اسلامی شهر در شهر ری خبر داد.

 

ˈاحمد مسجد جامعیˈ روز دوشنبه به همراه اعضای شورای شهر تهران در دیدار با آیت اله ˈ محمد محمدی ری شهری ˈ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) حسنی اظهارداشت: با راه اندازی دفتر شورای اسلامی شهر در ری می توان بیش از گذشته به شهروندان این شهرخدمت کرد.

وی افزود: در صورت راه اندازی دفتر شورای اسلامی در شهرری می توان با افزایش حوزه اختیارات شهرداری منطقه 20 در رفع مشکلات و معضلات ساکنین جنوب پایتخت گام های اساسی تری برداشته شود.

وی تصریح کرد: شورا در این دوره با کمک دولت و مشارکت بخش خصوصی برای رفع مشکلات مردم این منطقه برنامه ریزی های انجام داده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل موجود در حوزه گردشگری تاکید کرد: کاروانسرای دوقلو متاسفانه به دلیل نبود برنامه به محلی نامناسب تبدیل شده که با برنامه ریزی و تدابیر مدیریت شهری به محلی برای استراحت و کارهای فرهنگی مردم مبدل می شود.

وی همچنین از احیای خانه مرحوم فیروزآبادی خبر داد و گفت: با توجه به خدمات ارزشمند مرحوم فیروز آبادی به مردم پایتخت و به ویژه ری با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه فرهنگ و ادب این مکان به خانه مشاهیر ری تبدیل می شود.

مسجد جامعی با بیان اینکه شهرری از تمدن چند هزار ساله برخوردار است، افزود: ملک ری دارای تاریخ، فرهنگ و تمدنی بسیار باشکوهی است از طرفی وجود حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در این دیار توجه دنیای اسلام را بیشتر به خود معطوف ساخته است.

وی به آثار تاریخی و بزرگ ری اشاره کرد و افزود: در ری حسینه ای با 400 سال قدمت و مدفن مشاهیر بزرگی وجود دارد که لازم است این آثار به مردم شناسانده شود و از این رو باید به توان گردشگری ، تفریحی و رفاهی شهرستان ری ، توجه جدی و اساسی شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بافت فرسوده شهرری به ویژه اطراف حرم مطهر گفت: مساله اصلی مالکیت مردمی است که باید تکلیف آنها از سوی شهرداری مشخص شود و با توجه به تلاش های انجام شده شهرداری منطقه 20 نیز درصدد رفع این مشکل است.

وی در مورد رفع مشکلات بیمارستان فیروزآبادی، اظهار داشت: پس از پیگیری های فراوان و نشست های مشترک مسوولان وزارت بهداشت، استانداری و شورای اسلامی مقرر شد بیمارستان فیروزآبادی به تجهیزات روز دنیا مجهز و بخش های تخصصی در آن بزودی راه اندازی شود.

اسلامیتاسیسجامعیدردفترریشهرشهرریشودشورایمسجدمی
نظرات (0)
Add Comment