مسجد مهمترین پایگاه ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری: مسجد مهمترین پایگاه ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است.

ˈهدایت الله جمالی پورˈ روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مسجد سنگر نشر و تبیین ارزش های دینی و کانون همبستگی و وحدت دنیای اسلام است.

وی اظهار داشت: مساجد سنگر و پایگاه تهذیب و تعبد است و فرد مسجد محور بیشتر از سایرین افراد جامعه در برابر نفس لوامه در امان خواهند ماند.

وی افزود: مساجد بهترین و زیباترین پایگاه اجتماعی و کانون وحدت بخش و نماد وفاق ملی است.

جمالی پور، ضمن اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات معظم له مبنی بر فعال تر شدن فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کانون های فرهنگی تبلیغی مساجد تاکید کرد: بسیاری از مشکلات در حوزه فرهنگ را می شود با فعال شدن کانون های فرهنگی مساجد و بهره مندی از کارشناسان ازبهره بردن از آموزه فرهنگ اصیل ارزش های اسلامی و تبلیغی مساجد برطرف کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، با تاکید بر ضرورت فعال شدن مساجد بر ای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری در نامگذاری سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصریح کرد: نقش و جایگاه مسجد درجهان اسلام نقش بی بدیل و تاثیرگذاری است و مورد توجه همه اقشار جامعه است، پس ضرورت برنامه ریزی درست به منظور حفظ و ارتقاء جایگاه این سنگر الهی یک امر اجتناب ناپذیر است.

٢١ آگوست برابر با 30 مردادماه مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد تا 5 شهریورماه در ایران به طور گسترده برگزار می شود.

همچنین بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، روز 21 آگوست از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

استاسلامیترویججامعهدرشهرریفرهنگمسجدمهمترینپایگاه
نظرات (0)
Add Comment