مشاركت بسيج جامعه پزشكي در درمان مددجويان آسايشگاه خیریه كهريزك

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومي آسايشگاه خيريه كهريزك ، با حضور دكتر محمد رئيس زاده سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور و هيأت همراه ، نشست تخصصي نياز سنجي حوزه درمان آسايشگاه با مسئولين سلامت و اداري مجموعه برگزار شد . آقايان دكتر قائد اميني مدير امداد و درمان ، دكتر طباطبايي مدير استان تهران و نوروزي مدير كل روابط عمومي بسيج جامعه  پزشكي كشور ديگر اعضا شركت كننده در اين نشست بودند .

دكتر فريبرز بختياري معاون سلامت و توانبخشي آسايشگاه با شرح جامعی از وضعيت دارو و درمان سالمندان و معلولين مجموعه ، انواع امكانات و خدمات كلينيكي و پاراكلينيكي در حال ارائه به جمعيت هدف را بر شمرد .

وي با اشاره به كمبودها و نيازهاي اساسي حوزه دارو و درمان نيز گفت : تهيه انواع دارو و تجهيزات مصرفي مورد نياز بخشها ، از دغدغه هاي هميشگي مسئولين آسايشگاه است كه علاقه مندیم با تهيه فهرستي جامع ، از توانمندي هاي بسيج جامعه پزشكي كشور در اين زمينه بهره مند شويم .

دكتر بختياري نيازهاي نيروي انساني متخصص مجموعه را ياد آور شد و تأكيد كرد : در بخشهاي درمان تخصصي سالمندان و معلولين ، همواره كمبود نيروي انساني متخصص در آسايشگاه احساس مي شود حضور اين عزيزان با برنامه ريزي دقيق ، از ملزومات مورد نياز است .

وی ادامه داد: همچنين كادر پزشكي و پيراپزشكي حوزه سلامت هم با مشكلات كمبود نيروي انساني ماهر مواجه است كه با طرف شدن اين كاستي ها ، ميتوان سطح سلامت ساكنين مجموعه را به نحو چشمگيري بالا برد .

دكتر رئيس زاده رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور از حضور پزشكان متخصص در آينده اي نزديك در آسايشگاه كهريزك خبر داد و افزود : چهره هاي برجسته جامعه پزشكي كشور ضمن آشنايي با آسايشگاه كهريزك و خدمات موجود در آن ، علاوه بر مشاركت در اقدامات درماني مناسب مي توانند اثرات فرهنگي حاصل از اين حضور را به ساير مراكز مشابه انتقال دهند .

وي با اشاره به بحران سالمندي در آينده اي نزديك يادآور شد :جامعه در حال پير شدن است و ارائه انواع خدمات پزشكي به سالمندان ، مستلزم راهكارهاي ويژه اي است كه مي بايست از هم اكنون تدابير لازم براي اين مهم انديشيده شود .

وي افزود :خدمات ارزشمندي كه هم اكنون در بخش وسيعي به سالمندان در حال ارائه است ، ميتواند الگويي مناسب براي ايجاد دانشكده طب سالمندي باشد كه دانشجويان آن با گذراندن دوره هاي عملي در محل آسايشگاه كهريزك ، ميتوانند از دانش لازم در اين حوزه برخوردار شوند.

رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور با اشاره به پتانسيل هاي موجود در اين سازمان ، ابراز اميدواري كرد تا با بررسي همه جانبه ، بتوان در حد توان در برطرف كردن كمبودهاي دارو و درمان آسايشگاه ،  از محل توانمندي هاي سازمان خود كوشش نمود .

آسايشگاهبسيججامعهخیریهدردرمانشهرریكهريزكمددجويانمشاركتپزشكي
نظرات (0)
Add Comment