مشاغل و صنایع آلاینده منطقه 20 تهران ساماندهی شد

راگانیوز: معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 تهران از انتقال بیش از یکهزار واحد صنفی آلاینده این منطقه به شهرکهای صنعتی و خدماتی خبر داد.
 

به گزارش راگانیوز، سعید شیرازی با اشاره به بررسیهای به عمل آمده از هفت هزار واحد صنفی موجود در منطقه 20 تهران، گفت: تا کنون برای دو هزار و 604 واحد آلاینده و مزاحم محدوده شهری اخذ رأی بند 20 ماده 55 قانون شهرداری انجام شده که نسبت به انتقال یکهزار و 180 واحد به شهرکهای صنعتی و خدماتی در موقعیتهای صنفی پیرامون منطقه اقدام شده است.

وی صنایع آلاینده را به عنوان تهدیدی جدی برای منطقه برشمرد و افزود: شهرک صنفی خدماتی ولیعصر(عج) با مساحت تقریبی 55 هکتار و یکهزار و  16 واحد صنفی و مجتمع صنفی خدماتی خاور شهر به مساحت 26 هکتار از موقعیتهای صنفی پیرامون منطقه هستند که خارج از محدوده شهری قرار دارند.

شیرازی کارخانجات روغن نباتی ورامین، مارگارین، سیمان تهران و ذوب مس را از صنایع آلاینده مهم این منطقه عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه مدیریت شهری منطقه 20 تهران به تنهایی از عهده انتقال صنایع آلاینده مذکور بر نمی آید تعامل و هماهنگیهای لازم با نهادها و سازمانهای مربوطه برای رفع این مشکل زیست محیطی در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment